Zaterdag 17/04/2021

Recensie 'Tekken Hybrid': twee games en een 3D-film

Sony heeft exclusief voor de PlayStation 3 een speciale 'Tekken'-bundel uitgebracht. Die bevat de games 'Tekken Tag Tournament HD' en 'Tekken Tag Tournament 2 Prologue', plus de animatiefilm 'Tekken Blood Vengeance'.

De vechtgames zijn een van 's werelds populairste gamefranchises, maar toch zijn we er nooit echt gek op geweest. De eindredactie legde dit schijfje daarom om ons bord, in de vaste overtuiging dat we het licht zouden zien. En jawel, met goed gezelschap op de zetel bleek 'Tekken Tag Tournament HD' enorm entertainend. Zeker de mogelijkheid om met enorme panda's en andere gedrochten te vechten kon rekenen op veel goedkeuring, net als de klassieke arcadeomgeving.

Vloeiend
Terwijl je lol hebt met de maffe bewegingen van de panda en consoorten, leer je al spelenderwijs de 'moves'. Die verlopen bijzonder vloeiend, en alle speciale toetsencombinaties kan je raadplegen in de game zelf. Spectaculaire combo's die lukken geven veel voldoening, en je wordt tijdens de confrontaties nergens afgeleid door vervelende filmpjes. Je krijgt er nog een leutig bowlingspel bovenop, maar spijtig genoeg geen mogelijkheid tot online vechten.

Extra spel
'Tekken Tag Tournament HD' werd natuurlijk niet voor niets doorgesluisd naar een leek, aangezien het gaat om een opgepoetste versie van een game die al eerder uitkwam voor de PlayStation 2. 'Tekken Tag Tournament 2 Prologue' is wel nieuw, al is het eigenlijk een met trofeeën veredelde demo van 'Tekken Tag Tournament 2'. 'Prologue' bevat vier speelbare personages die ook voorkomen in de bijgeleverde film, en alle speelbare personages beschikken daarnaast over een outfit uit de film. Voor de liefhebbers: er zijn schooluniformpjes met wel érg korte rokjes.

Film
De bijgevoegde 3D-animatiefilm 'Tekken Blood Vengeance' ten slotte speelt zich af na de gebeurtenissen van 'Tekken 5'. Ling Xiaoyu en Alisa Bosconovitch onderzoeken de corrupte activiteiten van de Mishima Zaibatsu en ontdekken duistere geheimen die de ondergang van de Mishima-familie betekenen. De film is geen topper, maar zeker niet slecht. Hij bevat goeie vechtscènes en is te bekijken in 3D.

Conclusie
'Tekken Hybrid' is een prima bundel voor wie op zoek is naar een tof vechtspel om te spelen met een vriend of vriendin - in de zetel, want online vechten gaat niet. Wanneer je ook nog geïnteresseerd bent in de bijgeleverde film, is deze zacht geprijsde bundel een aanrader. (sam)