Woensdag 13/11/2019

Argenta

Problemen bij Argenta eindelijk achter de rug, getroffen klanten krijgen vergoeding

Marc Lauwers, CEO van Argenta. Beeld Photo News

De technische problemen bij Argenta zijn eindelijk van de baan. Alles zou opnieuw normaal moeten werken, zegt de woordvoerster van de bank. 

Sinds 12.30 uur werd ook het internetbankieren weer mogelijk gemaakt. Alle kanalen zijn momenteel open en er is geen sprake meer van capaciteitsproblemen. "We hebben vandaag alles zeer geleidelijk opgestart", aldus de woordvoerster. "De klanten ondervinden geen hinder meer." Ook tijdens piekmomenten deze namiddag kon het systeem de belasting aan.

De bank denkt nu na over een "geste" naar al zijn klanten. Wat dat wordt, is nog niet duidelijk. Voor klanten die een aantoonbaar financieel verlies hebben geleden, is hoe dan ook een vergoeding voorzien.

Al sinds het paasweekend waren heel wat diensten van de bank niet beschikbaar nadat een technische update van het platform fout gelopen was. In een mail aan de klanten liet CEO Marc Lauwers gisterenavond weten dat de systemen nog niet stabiel konden functioneren.

Vannacht hebben 120 informatici doorgewerkt aan een oplossing voor die problemen. "Wij hebben deze nacht drie belangrijke interventies gedaan", legt CEO Marc Lauwers uit. Daardoor kon vanochtend om 5 uur de app opnieuw opgestart worden.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met De Morgen?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van De Morgen rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234