Woensdag 25/05/2022

Pieter Storms eist schadevergoeding van interviewzender Het Gesprek

De Nederlandse tv-zender Het Gesprek, die 24 uur gewijd is aan het betere interview en vorige week van start ging, is verwikkeld in een hoogoplopende ruzie.

Televisiemaker Pieter Storms beweert namelijk dat de drie initiatiefnemers van de zender, Frits Barend, Ruud Hendriks en Derk Sauer, zijn idee hebben gepikt. Diverse Nederlandse media schreven gisteren dat een deurwaarder, in opdracht van Storms, een inval heeft gedaan in het huis van Hendriks. Die zou dossiers en administratie hebben meegenomen en computerbestanden gekopieerd hebben.

Storms is al een tijdje in een verbeten strijd verwikkeld met de drie mediafiguren en plant nu een rechtszaak. Hij zou een schadevergoeding eisen van 2,5 miljoen euro. In een reactie liet Ruud Hendriks weten dat Storms zelf uit de zender is gestapt en dat hij daarvoor een vergoeding heeft gekregen. Hij zegt niet onder de indruk te zijn van de beweringen van Storms en hoopt dat er zo snel mogelijk een rechtszaak komt.

De eerste week van Het Gesprek was bovendien niet spectaculair. Op de eerste dag van uitzending, 2 oktober, haalde de zender, die ook op het internet te zien is, weliswaar meer dan 100.000 kijkers, maar de laatste dagen schommelt het kijkcijfer tussen 3.000 en 9.000 kijkers. Bij ons is de zender te ontvangen via TV Vlaanderen.

www.hetgesprek.nl.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234