Pepsi lost Coca-Cola af als sponsor NBA
PepsiCo wordt de nieuwe officiële drank- en voedselpartner van de Noord-Amerikaanse basketbalcompetitie NBA. Dat maakte de Amerikaanse multinational vandaag bekend. Pepsi lost aartsrivaal Coca-Cola af, dat 28 jaar lang een partnership had met de NBA.
Naast de NBA zal Pepsi ook de Women's NBA, de NBA Development League en USA Basketball sponsoren. De deal tussen PepsiCo, dat onder meer ook Aquafina, Lipton, 7 Up, Gatorade, Tropicana, Lay's, Doritos en Ruffles als merken heeft, start volgend seizoen en geldt voor Noord-Amerika en China, waar de NBA steeds meer aan populariteit wint. Moutain Dew wordt het officiële drankje van de NBA. Financiële details werden niet bekendgemaakt. Pepsi had ook al sponsorcontracten met de National Football League (NFL), het baseball (MLB) en het ijshockey (NHL).
Coca-Cola naar MLS
Coca-Cola kon dan weer aankondigingen dat het de Amerikaanse voetbalcompetitie MLS, die sinds 1996 een overeenkomst had met Pepsi, gaat sponsoren. Het blijft ook voet aan de grond houden in de NBA door individuele sponsorcontracten met teams en spelers, als Lebron James.
Pepsi diende Coca-Cola de tweede nederlaag in korte tijd toe. Eind maart werd Pepsi-Cola het op één na populairste drankje in de Verenigde Staten, nog steeds na Coca-Cola, maar sinds kort voor Coca-Cola Zero.