Zondag 22/05/2022

Opel achtervolgt Annemie Struyf

Annemie Struyf mag VIER dan al een tijdje geleden verlaten hebben, de reclamedemonen die haar daar zo ergerden blijven haar nu ook op Eén achtervolgen.

"Ik herinner mij een reportage in Congo waarbij we dagelijks kinderen zagen sterven", vertelde Struyf eind vorig jaar in het Eén-programma De laatste week over haar ervaringen bij VIER. "We hebben maandenlang geprobeerd daar iets moois rond te maken. En toen kwam het op het scherm en werd het onderbroken door reclame. Mijn hart bloedde." Struyf wist zich goed de reclame te herinneren die haar tegen de borst stootte: een filmpje van Opel. 'Wir leben Autos, wij leven auto's.' Dat stond haaks op de verhalen die ik vertelde. Ik heb er nachtmerries van gehad. Ik kon er niet mee leven."

Bij Eén was men er zich woensdagavond niet bewust van alle gevoeligheden. Toen de zender een promotiefilmpje uitzond voor De Bleekweide, het nieuwe programma van Struyf dat zondag van start gaat, werd dat voorafgegaan door sponsorfilmpjes van Tempo-Team en van Opel. Op nieuw klonk eerst 'Wir leben autos', waarna onmiddellijk een beeld volgde van een jong meisje dat in therapie is bij De Bleekweide.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234