Vrijdag 06/12/2019

Op de cover

Het Landbouwkrediet stuurde naar tien invloedrijke bloggers een Knack met hun foto op de cover. Titel: ‘Luc Van Braekel, nieuwe mede-eigenaar van Landbouwkrediet.’Het Landbouwkrediet wil het voordelenpakket Fidelio voor de aandeelhouders van de bank in de kijker zetten. De coöperatieve bank keert immers voor het jaar 2008 opnieuw 5 procent dividend uit aan haar aandeelhouders. Het Landbouwkrediet deed een beroep op Emakina, het grootste Belgische interactieve bureau. Emakina kreeg de opdracht om op een duidelijke en heldere manier te communiceren over het voordelenpakket Fidelio. “Bij het Landbouwkrediet zijn de klanten zelf de aandeelhouder”, legt Kris Decoodt, accountmanager bij Emakina, uit. “De klanten zijn zelf de bank. Niks is actueler dan dit communitygevoel. Toch komt het concept van een coöperatieve bank bij sommige mensen wat oubollig over. Daarom wil het Landbouwkrediet Fidelio nieuw leven inblazen en mensen de weg wijzen naar een stabiele en rendabele investering in de huidige economische omstandigheden.”Bedoeling van de campagne is vijfduizend nieuwe Fidelioleden aan te trekken en de naamsbekendheid van het voordelenpakket te vergroten. Het idee dat je eigenaar wordt van de bank werd door Emakina verder uitgewerkt. “De strategie is de consument in de kijker te plaatsen en tegelijk te focussen op de talloze voordelen van de Fidelio-investering”, zegt Decoodt. Bezoekers van de site www.opdecover.be kunnen een foto van zichzelf uploaden, waarna ze een Knack-exemplaar ontvangen met hun foto op de cover. “De eerste vijfduizend coverontwerpen worden gratis gedrukt en verstuurd”, aldus Kris Decoodt. Om de campagne enige buzz mee te geven, werden er Knack-covers opgestuurd naar tien Belgische bloggers die een invloed hebben op het doelpubliek van het Landbouwkrediet. Emakina werkte daarvoor samen met Adhese/Enchanté in Gent. “We konden gebruikmaken van hun bloggersnetwerk. Zij gaven ons namen van bloggers die er geen problemen mee hebben om gecontacteerd te worden voor een campagne. Ze wisten vooraf niet waarover het ging.” Enkele bloggers schreven of twitterden intussen over de campagne. De Knack-cover is maar één onderdeel van de campagne. “Een puur ludieke actie zou weinig resultaat hebben. Daarom hebben we verschillende toegangspagina’s ontwikkeld, elk met een eigen invalshoek”, legt Decoodt uit. Op www.waarinbeleggen.be krijgen mensen de mogelijkheid om investeringen te vergelijken. De bezoeker kan er alle aandelen van de Bel-20 naast de niet-beursgenoteerde coöperatieve aandelen van het Landbouwkrediet leggen. “Wie meer wil lezen over Fidelio kan doorklikken naar de hoofdsite www.meerdanrendement.be, waar alle voordelen worden opgesomd”, besluit Decoodt. Adverteerder: Landbouwkrediet Bureau: EmakinaCreatieven (Concept & Strategie): Tanguy De Kelver, Christian VerschaerenAccountmanager: Kris Decoodt Projectmanager: Laurence BruyninckxDesign: Valérie Baiwir, Ilka Demeyer, Nicky Lauwerijssen, Delphine DuprezOntwikkeling: Fabien Dehopré, Quentin Lengelé, Fabrice Denis, François RichirCopywriting: Nathalie Strybos, Rik Van Lembergen

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met De Morgen?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van De Morgen rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234