Donderdag 21/01/2021

Ombudsman telt recordaantal klachten

De diensten van de Vlaamse overheid hebben vorig jaar samen 57.433 klachten ontvangen, een stijging met 12 procent tegenover 2014 en een absoluut recordaantal. Dat blijkt uit het Vlaams Klachtenboek, waarin de Vlaamse ombudsman de jaarrapporten van de verschillende klachtendiensten van de Vlaamse overheidsinstanties bundelt. Stiptheid bij De Lijn blijft de topper, met ruim 9.000 klachten. Voorts ziet ombudsman Bart Weekers wel hoge oplossingsgraden bij de klachtendiensten van De Lijn en de VDAB. De VDAB-klantendienst lost acht op de tien terechte klachten zelf op. De Lijn scoort zeven op de tien 'in de tweede lijn', bij de ombudsman. "Beide klantendiensten zijn voorbeelden voor achterblijvers als Wegen & Verkeer of de sector van de sociale huur", zegt Weekers.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234