Zaterdag 05/12/2020

NMBS vergoedt 69.000 reizigers voor vertragingen

Beeld PHOTO_NEWS

De Centrale Klantendienst van de NMBS heeft vorig jaar iets meer dan een miljoen euro uitbetaald aan 69.000 ontevreden passagiers die een compensatie hadden aangevraagd omdat hun treinen te laat waren. Dat schrijven de Concentra-kranten en de kranten van Sud Presse.

Het aantal aanvragen steeg vorig jaar met zestig procent ten opzichte van 2010. Volgens de spoorwegmaatschappij is de grotere bekendheid van het systeem een van de redenen van de forse toename. Het systeem werd ook eenvoudiger. Voor bepaalde formules staan aanvraagformulieren op het internet.

Om aanspraak te maken op een compensatie moet een trein een uur te laat komen, twintig keer een vertraging van vijftien minuten of tien keer een vertraging van een half uur. De NMBS heeft vorig jaar iets meer dan een miljoen euro aan compensaties uitbetaald in waardebons.



Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234