Zaterdag 03/12/2022

Nieuwe radiozender HIT! mikt op vrouwen van 18 tot 45

SBS Belgium is niet de enige speler die binnenkort een nieuwe zender lanceert. HIT!, van mediabedrijf CFM, wil zich vooral richten op een vrouwelijk publiek. Een samenwerking met het tijdschrift Flair moet daar mee voor zorgen.

Mogelijk doet de naam al een belletje rinkelen. HIT! bestaat inderdaad al. Zij het in de vorm van een non-stopmuziekradio. Goed voor een dagbereik van 4,7 procent (16-58 jaar). Maar eigenaar CFM ziet het nu anders. HIT! gaat voortaan focussen op "actieve stedelijke vrouwelijke luisteraars tussen 18 en 45 jaar". Die hoopt de zender aan te spreken met de combinatie van "verdiepende praatprogramma's, lifestyle-items en hitparades".

"HIT! wil deze vrouwelijke luisteraars de krach bieden om op basis van onafhankelijke informatie de juiste beslissingen te nemen op alle gebieden van haar leven", klinkt het. Door verschillende marktstudies te raadplegen maakt CFM zich sterk dat ze weten wat deze 'actieve, stedelijke vrouwelijke luisteraars' precies willen horen. Ook een samenwerking met tijdschriften als Flair moet daarbij helpen.

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234