Maandag 28/11/2022

Nieuwe consumentenombudsdienst

Maandag start de nieuwe consumentenombudsdienst. Die groepeert zes vroegere ombudsdiensten en moet het de Belg makkelijker maken om een klacht in te dienen over telecom, post, energie, elektriciteit, aardgas, spoor, financiële diensten en verzekeringen. Ook problemen in de bouw of met voedingsmiddelen neemt de dienst onder de loep. Voor die in actie schiet, moet de consument wel eerst proberen om tot een vergelijk te komen met de betrokken onderneming. De dienst probeert elk geschil op te lossen zonder tussenkomst van de rechtbank.

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234