Nieuwe Coca-Cola mikt op mannelijke twintiger
De Amerikaanse frisdrankenreus Coca-Cola brengt de variant Zero op de Belgische markt. Het gaat om een suikervrije cola die naast de klassieke Coca-Cola en Coke light in de winkelrekken komt. De lightversie spreekt vooral een vrouwelijk publiek aan. Coke Zero mikt op de mannelijke twintiger. "Eerder jonge mannen die het beste van het leven willen zonder toegevingen te doen. Vergelijk het met een perfect lichaam zonder te moeten fitnessen", klinkt het in het persbericht. De smaak van Zero ligt volgens de drankenfabrikant vrij dicht bij de klassieke Coca-Cola.
Volgens Coca-Cola België gaat het om de belangrijkste innovatie op de Belgische en Luxemburgse markt in 22 jaar. Zero werd eerder al gelanceerd in de Verenigde Staten, Australië, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Spanje. Bij concurrent PepsiCo wijzen ze erop dat Pepsi Max, ook een suikervrije cola die op jonge mannen mikt, al sinds 1994 op de Belgische markt te krijgen is.
(EV)