Zondag 25/10/2020

Nieuw tijdschrift moet 'stoute behoeftes bevredigen'

BRUSSEL l De Nederlandse auteur Heleen van Royen en lingerieontwerpster Marlies Dekkers brengen eind november het tijdschrift Stouter op de markt. Het moet het vervolg zijn op de bestseller Stout, die de dames eerder schreven en waarin elf bekende Nederlandse vrouwen seksuele escapades en dromen opbiechtten.

Stout verscheen nog bij Foreign Media Group, maar het glossy tijdschrift Stouter vindt onderdak bij de Dutch Media Group. Oscar van Gelderen, de oprichter van Vassallucci, stapte onlangs op bij Foreign Media Group om de pas opgerichte uitgeverij Lebowski (een van de drie nieuwe huizen onder de Dutch Media Group) te gaan leiden. Ook van Royen en Dekkers hebben nu die overstap gemaakt.

Voorlopig verschijnt er één nummer van Stouter, maar bij succes volgen er meer, vertelt uitgever Van Gelderen. "Het concept is ontwikkeld om de stoute behoeftes van vrouwen én (hun) mannen te bevredigen. Bij het blad worden meerdere auteurs betrokken. Het wordt geen tijdschrift op naam, maar een thematisch blad dat in de spirit van Heleen en Marlies wordt geschreven. We kijken nog wie we er bij gaan betrekken."

Van Gelderen heeft eerder werk van Arnon Grunberg en Lulu Wang uitgegeven. Hij wordt gezien als de eerste uitgever die in het Nederlandse taalgebied met originele marketing- en promotiecampagnes zijn auteurs lanceerde.

(NDM)

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234