Zaterdag 08/08/2020

Media

New York Times goes HelloFresh: krant gaat voedseldozen aan huis leveren

Beeld thinkstock

Nu de verkoopcijfers en de advertentiemarkt onder druk staan, moet The New York Times op zoek naar nieuwe inkomsten. Daarom gaat de Amerikaanse krant deze zomer voedseldozen aan huis leveren, vol ingrediënten voor zijn kookwebsite. Dat meldt de website van Bloomberg.

Na een merchandise-lijn en een groeiende reisafdeling 'Times Journeys' komt de krant met een nieuw idee op de proppen. Vanaf de zomer gaat het voedselpakketten aan huis leveren, waarmee lezers de gerechten van de NYT-kooksectie kunnen bereiden. Voor de leveringen gaat de krant samenwerken met Chef'd, die de ingrediënten binnen de 48 uur zal bezorgen.

"Onze lezers spenderen veel tijd achter de kookpotten", zegt Alice Ting, vicepresident van brand development, aan Bloomberg. "Het was voor ons dus een logische piste om te verkennen." Op termijn hoopt Ting dat de voedselleveringen even groot, "of zelfs groter" moeten worden dan de reisafdeling.

De kooksectie van The New York Times, NYT Cooking, werd in september 2014 gelanceerd en heeft maandelijks meer dan 7 miljoen actieve gebruikers. In het archief zitten meer dan 17.000 recepten. "De voedselpakketten die we aanbieden zijn een extra hulpmiddel om het onze gebruikers comfortabel te maken in de keuken", legt Amanda Rottier, product director of NYT Cooking, uit.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234