Woensdag 23/10/2019

Economie

Microsoft stapt in de wereld van supermarkten

Technologiereus Microsoft wil zich voortaan ook op de distributiesector storten. Beeld REUTERS

Na Amazon zet ook Microsoft de eerste stappen in de supermarktwereld. Het softwarebedrijf heeft twee testwinkels opgezet, samen met Kroger, een van de grootste Amerikaanse supermarktketens. 

Deze winkels zullen beschikken over digitale schappen, waardoor de prijzen razendsnel aangepast kunnen worden. Aan de hand van hun digitale boodschappenlijstje worden klanten door de winkel geleid.

Als de testwinkels in Redmond en Cincinnati slagen, worden de innovaties in de 2.780 vestigingen van Kroger uitgerold. Ook de concurrenten van Kroger zijn geïnteresseerd in de nieuwe technologie. Het doorverkopen hiervan levert het supermarktconcern een nieuwe inkomstenbron.

De samenwerking tussen Kroger en Microsoft is een antwoord op de uitdijende invloed van Amazon, dat met de overname van Wholefoods zich twee jaar geleden op de retailmarkt heeft gestort en al een paar kassaloze winkels runt.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met De Morgen?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van De Morgen rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234