Microsoft geeft Bing een opknapbeurt
Microsoft geeft Bing een grote opknapbeurt. De zoekmachine krijgt een nieuw logo en het ontwerp van de homepage is vernieuwd. Ook onder de motorkap is er het een en ander verbeterd, laat het bedrijf weten in een blogpost.
Page Zero is een van de nieuwe elementen. Het is een zoekfunctie die gebruikers tijdens het intikken van de zoekopdracht van nuttige informatie voorziet. "Als je bijvoorbeeld 'Katy Perry' typt, begrijpen we al waar je naar zoekt voordat je klaar bent", schrijft Bing-manager Lawrence Ripsher van Microsoft. "We geven je dan alvast een voorproefje van wie zij is en komen met suggesties voor andere populaire zoekopdrachten die met deze zangeres te maken hebben."
Pole Position
Als Bing vrijwel zeker weet dat de zoekmachine de juiste zoekresultaten voorschotelt aan de gebruikers, komt de nieuwe Pole Position-functie van pas. Deze plek bovenaan de pagina wordt dan opgevuld met gedetailleerde informatie die op een prettige manier wordt gepresenteerd, bijvoorbeeld de weersvoorspellingen in een bepaalde stad. Er zijn nog wat kleine wijzigingen, waardoor onder meer gegevens afkomstig uit sociale media in Bing worden weergegeven.
Kloof met Google
Techsite CNET schrijft dat het nieuwe jasje van Bing deel uitmaakt van de strategie van Microsoft om de zoekmachine naar voren te schuiven als een stille kracht achter diverse producten, waaronder de kantoorsoftware Office en besturingssysteem Windows 8.1. Daarmee hoopt Microsoft de kloof met Google op de zoekmarkt te dichten. Google heeft volgens recente cijfers van ComScore in Amerika nog steeds een veel groter marktaandeel dan Bing.