Dinsdag 18/02/2020

MEDIASCAN

Sanoma brengt twitterglossy

Uitgeverij Sanoma Media brengt over twee weken in Nederland Twiet Magazine uit, een glossy met en over de 200 meest invloedrijke tweeps of twitteraars. Sanoma speelt met de glossy in op de grote populariteit van Twitter in Nederland. Volgens een recente schatting zouden 1,5 miljoen Nederlanders Twitter gebruiken. Twiet Magazine heeft een oplage van 70.000 exemplaren en zal 5,95 euro kosten.

zes omroepen maken samen fictiereeks

Canvas zal samen met vijf andere tv-stations uit Nederland, Zweden, Noorwegen, Finland en Denemarken een fictiereeks maken. The Artist wordt gemaakt door het Belgische productiehuis Caviar. De opnamen, met een internationale cast, vinden de komende maanden plaats in de zes landen. The Artists zal eind 2012 te zien zijn op Canvas.

500 miljoen downloads voor Angry Birds

Angry Birds is het eerste spelletje dat er in geslaagd is meer dan 500 miljoen keer gedownload te worden. Het spelletje met de vogels en de varkens had daar minder dan twee jaar voor nodig. Alleen al in China werd Angry Birds al meer dan 50 miljoen keer gedownload op een smartphone of tablet.

Disney naar Rusland

Disney Channel is er na jaren proberen eindelijk in geslaagd voet aan de grond te krijgen op de lucratieve Russische markt. Het Amerikaanse bedrijf heeft 49 procent gekocht van Seven TV, dat binnenkort omgedoopt zal worden in The Disney Channel. Veertig miljoen Russische gezinnen zullen daardoor naar Mickey Mouse en co. kunnen kijken.

'Benidorm bastards' naar turkije

Het Turkse productiehuis Konsensus TV heeft de rechten op Benidorm Bastards gekocht. Het productiehuis zal een eigen versie maken van het verborgencameraprogramma voor de Turkse televisie. Benidorm Bastards, een idee van Tim Van Aelst en het productiehuis Shelter, is nu al aan meer dan twintig landen verkocht.

Google Maps vraagt geld

Professionele gebruikers van Google Maps zullen daar vanaf volgend jaar voor moeten betalen. Websites en applicaties die meer dan 25.000 bezoeken per dag hebben, zullen Google moeten betalen als ze kaarten in hun site willen integreren. Per duizend bezoeken boven de 25.000 vraagt Google 4 dollar.

Nederlandse omroepen stellen fusieplan op

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft zijn fusieplan voorgesteld. KRO zal daarin samengaan met NCRV, TROS met AVRO en VARA met BNN. NOS, EO, VPRO, MAX en NTR blijven zelfstandig. De NPO presenteerde het voorstel aan de omroepen, die nu hun akkoord moeten geven. Met de fusies wil men de kostprijs van het Nederlandse publieke omroepbestel naar beneden halen.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met De Morgen?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van De Morgen rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234