Donderdag 25/02/2021

Mediagroep Bertelsmann blijft somber

Het Duitse Bertelsmann, Europa’s grootste mediagroep, zag zijn nettoresultaat het afgelopen halfjaar 333 miljoen euro onder nul gaan. Vorig jaar was er nog 372 miljoen euro nettowinst. Bovendien ziet Bertelsmann dit jaar nog weinig verbetering. Dat is opvallend. Enkele mediagroepen maakten de afgelopen weken gewag van een heropleving van de advertentiemarkt, nadat die in de eerste jaarhelft zowat elk medium de dieperik had ingeduwd. Maar de vooruitzichten van Bertelsmann doen anders vermoeden. Bertelsmann kan niet uitsluiten dat het dit jaar netto in het rood duikt, ondanks 900 miljoen euro besparingen. Ook RTL, Europa’s grootste zendergroep, en ’s werelds nummer één in de reclamewereld WPP zeiden al geen structurele verbetering te zien.Bij Bertelsmann - het moederbedrijf van RTL, de muziekpoot BMG, de uitgever Random House en de communicatiegroep Arvato - is geen sprake van paniek.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234