Zaterdag 10/04/2021

Mattel hoopt dat superheldin Barbie redt

undefined

Voor de eerste keer in 56 jaar trekt Barbie een superheldencape aan. Volgens Mattel omdat er bij jonge meisjes "een sterke vraag is naar vrouwelijke superhelden".

Mattel zoekt naarstig naar een antwoord op de overdonderende Frozen-hype (DM 28/01): in 2014 was een pop van de Disney-prinses Elsa populairder dan een gouwe ouwe Barbie. Voorlopig heeft Mattel de Frozen-merchandising zelf nog in handen, maar vanaf 2016 verliest het de licentie aan grote concurrent Hasbro. De tijd dringt, met andere woorden. Zeker als je weet dat Mattel al vijf kwartalen op een rij een daling in de verkoop optekent, door een slabakkende Barbie en het sputterende kleutermerk Fisher Price. De 'superheldinnen-Barbie' moet Barbie nu opnieuw naar de hoogste regionen van poppenland katapulteren.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234