Zaterdag 18/09/2021

Mattel boekt voor het eerst in drie jaar omzetgroei bij Barbie

Mattel, eigenaar van onder meer Fisher Price, heeft in het afgelopen kwartaal voor het eerst in drie jaar de omzet van Barbie zien stijgen. De omzet van het merk nam toe met 1 procent.

De laatste keer dat Mattel een omzetgroei bij Barbie wist te bereiken was in het derde kwartaal van 2003. Sindsdien nam de omzet van het merk elk kwartaal af. Ook andere merken van Mattel zagen de omzet groeien. Zo steeg de omzet van Fisher Price 7 procent en die van Hot Wheels 3 procent.

De nettowinst van Mattel nam toe van 225,3 miljoen tot 239 miljoen dollar. Per aandeel steeg de winst van 0,55 naar 0,62 dollar. Exclusief een bijzondere last lag de winst per aandeel op 0,65 dollar, terwijl analisten uitgingen van 0,61 dollar.

De omzet steeg met 7 procent naar 1,79 miljard dollar, terwijl analisten rekenden op 1,63 miljard dollar. Het bedrijf profiteerde onder meer ook van de lancering van TMX (Tickle Me eXtreme) Elmo in september. De omzet van Barbie in de Verenigde Staten nam voor het derde achtereenvolgende kwartaal toe.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234