Woensdag 12/08/2020

Mark Uytterhoeven moet op VIER kijkers naar reclame lokken

Woestijnvis en VIER schakelden met Mark Uytterhoeven een van hun grootste namen in om de reclameblokken onder handen te nemen.

Samen met liveprogramma's als De actua show moet hij er mee voor zorgen dat de kijker zo weinig mogelijk uitgesteld naar VIER kijkt en niet wegzapt van de reclame. VIER hoopt dat 'creatieve elementen' in en rond de blokken kunnen helpen.

Tijdens de presentatie voor adverteerders zagen we enkele mogelijkheden die de reclameblokken moeten opleuken. In enkele fragmenten waren schilderijen te zien van Jezus en zijn apostelen, waarbij ze de stem kregen van bijvoorbeeld Lieven Verstraete en Johan Vande Lanotte. Absurd om Jezus te horen praten over machtsmisbruik in Oostende. Nog een oplossing bestaat erin dat de kleine figuur tjes die dit jaar in de intro van Man bijt hondte zien waren, korte scènes uitbeelden.

Het zijn maar enkele mogelijke oplossingen, verklaarde Liesbet Vrieleman. "We zijn nu nog volop oefeningen aan het maken daar rond. Daar kunnen nog andere oplossingen uit komen." Ook wanneer en hoe vaak die filmpjes te zien zullen zijn, is nog niet definitief bepaald. "Ze zullen gelardeerd zijn tussen de spotjes. Soms bij het begin, soms op het einde en er zullen ook reclameblokken zonder zulke creatieve filmpjes zijn." De bedoeling is in ieder geval wel om met die filmpjes zo kort mogelijk op de actualiteit te zitten.

Niet alleen aan de reclameblokken wordt er gewerkt. Tijdens de presentatie was een kort fragment te zien van Scheire en de Schepping,waarin op de steekkaarten van Scheire reclame stond voor Dovy Keukens. Bij kandidaten die een juist antwoord geven, duwde Scheire een tube tandpasta van Colgate leeg in hun bokaal. Vrieleman wou nog niet zeggen of dit nu het model wordt om reclame in de programma's te smokkelen. "De programmamakers moeten autonoom werken, maar er zal ook veel overleg zijn. Ik wil weten met wat ze bezig zijn." Met die informatie kunnen de reclameverkopers van VIER dan op zoek gaan naar commerciële mogelijkheden.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234