Maandag 02/08/2021

Luxemerken slaan Hollywood om de oren met knalparty's

null Beeld UNKNOWN
Beeld UNKNOWN

Het zijn drukke dagen in Hollywood. Met de 84ste editie van de Academy Awards in het verschiet, gooien luxemerken alles in de strijd om hun producten aan de man te brengen. Zij doen er dan ook alles aan om de sterren voor zich te winnen met exclusieve feestjes en goodiebags waar zowat elke vrouw een moord voor zou willen begaan.

"Amerika is op dit moment een interessante markt voor luxemerken", vertelt Edward Menicheschi die aan het hoofd staat van Vanity Fair. "Het is verbazingwekkend wat we nu zien. De markt van de luxegoederen bloeit opnieuw helemaal open in de Verenigde Staten. De afgelopen jaren zagen we dat vooral in China gebeuren, toen de economie in de VS niet om over naar huis te schrijven was. Maar nu is de business opnieuw springlevend. We behaalden zelfs een record in 2001, veruit het beste jaar uit onze geschiedenis."

Dat verklaart ook meteen waarom het magazine zijn jaarlijkse Campaign Hollywood Oscar-feestelijkheden dit jaar eerder in gang zette. Op maandag werd het eerste feestje gegeven bij Siren Studios gehost door Shailene Woodley en Juicy Couture. Op woensdagavond ging Colin Firth met het mannenmerk Ermenegildo Zegna en Vanity Fair naar een dineetje in het Chateau Marmont dat in het teken stond van OxFam America. Op donderdag sloeg het Amerikaanse blad dan weer de handen in elkaar met Chrysler om de Eva Longoria Foundation voor te stellen in Beso, het restaurant van de 'Desperate Housewives'-actrice.

Charlie Chaplin
Naast Menicheschi's tijdschrift, organiseren ook heel wat andere luxemerken her en der feestjes. Zo zette de Zwitserse horlogefabrikant Jaeger-LeCoultre op dinsdag nog het Chateau Marmont op zijn kop, om er de 40ste verjaardag van Charles Chaplins Honorary Academy Award te vieren. Harvey Weinstein bekostigde het feestje door een vette cheque uit te schrijven.

"Ik regisseerde een kortfilm genaamd 'Tryst in Paname', en ik heb één van de acteurs een horloge van Jaeger-LeCoultre laten dragen", legt Carmen, de kleindochter van Charlie Chaplin uit. "Heel, heel lang geleden, heeft de Zwitserse regering mijn grootvader een horloge van Jaeger-LeCoultre cadeau gedaan waar hij als kind al zot van was. Ik vond het dus leuk om die horloge ook in de film te stoppen. Jaeger-LeCoultre vond dat heel leuk, en zo zijn we erop gekomen om samen een feest te organiseren.

Brits onderonsje
Quincy Jones, Berry Gordy, Steve Tisch, Jessica Biel en David Arquette gingen in zee met Vertu, een bedrijf dat peperdure gsm's maakt. Zij bouwden op donderdagavond met z'n allen een feestje op een elite-etentje in Cut, waar Wolfgang en Gelila Puck achter het fornuis stonden. "Dit is wat we als merk willen leveren aan onze klanten: iets wat op een prachtig blaadje gepresenteert wordt", aldus Casey Gorman, managing director van Vertu Americas. "Dit is geen grote party waar we zo veel mogelijk mensen proberen binnen te loodsen en die we wat cocktailtjes willen serveren. Het gaat er in werkelijkheid veel intiemer aan toe." Wie nog nooit van het luxemerk heeft gehoord: voor een mobiele telefoon van Vertu tel je tussen de 5.000 en 10.000 dollar neer.

Paul Smith organiseerde op donderdagavond een Brits onderonsje om Oscargenomineerde Gary Oldman in de bloemetjes te zetten. Diezelfde avond stikte het van de evenementen in Tinseltown: zo feestten John Logan, Michelle Williams en Melissa McCarthy in Bad Robot in Santa Monica, zette Alfre Woodward in LA Oscargenomineerden Viola Davis en Octavia Spencer in de kijker, eerde Essence magazine Spencer in het Beverly Hills Hotel en was Adrian Grenier gastheer van de avond op het feestje van OK! Magazine in de Greystone Mansion.

Partycrashers
Frey Wille zette niemand in de bloemetjes op donderdag, maar de Australische juwelier opende die avond zijn gloednieuwe winkel op Rodeo Drive. Montblanc huurde een suite in het Beverly Wilshire om zijn nieuwste Princess Grace-collectie tentoon te stellen, en sponsorde op dinsdag de Vanity Fair Bash in het Bel-Air Hotel. QVC bouwde op donderdag een feestje in de tuin van het Four Seasons in Beverly Hills voor zijn derde Red Carpet Party, maar deelde dit jaar echter geen goodiebags uit. Daar hadden ze naar eigen zeggen een goede reden voor: "We wilden de aandacht op iets helemaal anders richten", legt Jamie Falkowski van QVC uit. "Plus, dat betekent dat er minder partycrashers proberen binnen te geraken!"

Dat er genoeg in en rond Hollywood te beleven valt, is duidelijk. Al barst het feest op zondagavond pas echt los. Dan zakt Tinseltown af naar afterparty's van onder andere Vanity Fair, Madonna en Elton John. Waar onze Hollywoodredactie naartoe gaat, ligt voor de hand: zij trekken na de uitreiking van de Oscars naar de afterparty van 'Bullhead'.

Kristien Gijbels Morato in Hollywood

null Beeld UNKNOWN
Beeld UNKNOWN
null Beeld UNKNOWN
Beeld UNKNOWN
null Beeld UNKNOWN
Beeld UNKNOWN
Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234