Donderdag 29/10/2020

Liveshow 'Top Gear' komt naar België

Jeremy Clarkson, Richard Hammond en James May komen op 28 april voor het eerst naar België met hun liveshow van het autoprogramma Top Gear. Ook de mysterieuze piloot Stig zal van de partij zijn. Waar de liveshow plaatsvindt, is nog niet bekend. Wie wil weten waar de show zal neerstrijken, moet zich registreren op www.topgearlive.be.

De liveshow werd in 2008 in het leven geroepen en brengt spectaculaire stunts met auto's en motoren. In 2010 en vorig jaar trok de Top Gear-arena wel naar Amsterdam, maar een tripje naar België zat er toen niet in

Nieuwe Playstation nog voor de zomer uit

Sony zal voor de start van de zomervakantie de nieuwe Playstation op de markt brengen. Dat melden Japanse media. Het apparaat krijgt waarschijnlijk de naam Playstation 4 en gaat rond de 320 euro kosten. Het zal de eerste nieuwe Playstation zijn sinds de lancering van de Playstation 3, zeven jaar geleden. Het ontwerp van de console zou geheel nieuw zijn, verbinding kunnen maken met andere apparaten, een touchscreen bevatten en toegang tot sociale media hebben. (VK)

'The New York Times' telt 640.000 digitale abonnees

The New York Times en The International Herald Tribune hadden eind 2012 ongeveer 640.000 digitale abonnees. Dat is een stijging van 13 procent in vergelijking met het derde kwartaal van 2012. The New York Times Company maakte in 2012 133 miljoen dollar winst. In 2011 had het nog een verlies van 39,7 miljoen dollar.

Deezer op smart-tv's van LG, Toshiba en Samsung

De muziekstreamingdienst Deezer gaat samenwerken met LG, Toshiba en Samsung. Op de smart-tv's van die fabrikanten, toestellen met internetverbinding, wordt het voor abonnees van Deezer mogelijk de muziekcatalogus van Deezer te raadplegen. Deezer heeft meer dan drie miljoen betalende abonnees, die gemiddeld 60 uur muziek per maand beluisteren. Niet-abonnees krijgen via de smart-tv's toegang tot duizenden radiostations op basis van een artiest of thema van Deezer.

Sanoma heeft last van zwakke reclamemarkt

Het Finse mediabedrijf Sanoma, hier bekend van onder meer Humo, Libelle en VIER, heeft last van dalende reclame-inkomsten en minder losse verkoop. De advertenties brachten Sanoma in het vierde kwartaal ruim 7 procent minder op dan een jaar eerder. Dit resulteerde in een verlies van 9,4 miljoen euro voor het vierde kwartaal. De kans dat de situatie op de advertentiemarkten in 2013 verbetert, is klein. De jaaromzet van de Belgische divisie steeg met 9,2 procent tot 228 miljoen euro. De advertentiemarkt en losse verkoop bij magazines vielen terug, maar dit werd volgens Sanoma gecompenseerd door de consolidatie van de tv-activiteit (SBS België). Bij de magazines daalden de reclame-inkomsten met 20 procent in het laatste kwartaal, terwijl diezelfde inkomsten bij de tv-poot "significant" stegen. Maar hoge marketingkosten en investeringen wogen op de winstgevendheid. SBS Belgium heeft een marktaandeel in de advertentiemarkt van 28,3 procent.(Belga)

Warner Music koopt Parlophone

Platenlabel Warner Music heeft de veiling van enkele labels van EMI gewonnen. Onder meer Parlophone (Coldplay, David Guetta), wordt eigendom van Warner. De verkoop van de labels was door Europese Commissie opgelegd nadat Universal vorig jaar EMI had gekocht. Die nieuwe muziekgroep zou te groot zijn en moest dus enkele labels afstoten. Volgens The Financial Times heeft Warner meer betaald dan de verwachte 554 miljoen euro.

Jan Van Looveren presenteert geldmagazine

Jan Van Looveren, beter bekend als 'de Joeri', is een van de presentatoren van Voor hetzelfde geld, een nieuw reportagemagazine op Eén over geld. Samen met Thomas Vanderveken en Britt Vanmarsenille gaat hij gedurende negen weken op zoek naar de beste manieren om meer te verdienen, minder uit te geven en tegelijkertijd heel aangenaam te leven. Eén zendt Voor hetzelfde geld vanaf woensdag 3 april uit.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234