Zaterdag 01/10/2022

Lipton Ice-Tea rondt kaap van 100 miljoen euro omzet

null Beeld photonews
Beeld photonews

Unilever heeft in 2012 met Lipton Ice-Tea meer dan 100 miljoen euro omzet gehaald, een kaap die voorheen enkel was weggelegd voor dranken Coca-Cola en Jupiler. Dat verklaarde country manager Nils van Dam van Unilever op het jaarlijkse Congres van de Drankenhandelaars, georganiseerd door de Federatie van Belgische Drankenhandelaars (FeBeD).

Eric Belsack

"We hebben een enorm ambitieus plan en willen met Lipton Ice-Tea dit jaar 10 procent groeien", aldus van Dam. Unilever wil onder meer dat de dranken perfect geserveerd worden op terrassen, zet verder in op visibiliteit en blijft aanwezig op festivals. Voorts worden partnerships afgesloten rond cocktails, is onlangs het jongerenmerk Brisk gelanceerd, en wordt verder ingezet op de drie smaken van Tea-Fusion.

Duurzame groei
Van Dam verduidelijkte nog dat Unilever sinds 2009 een nieuw businessmodel gebruikt, dat groei met duurzaamheid combineert, en waarbij de omzet op tien jaar moet verdubbeld zijn, maar de impact op het milieu gehalveerd. In 2011 bijvoorbeeld maakte de multinational al gebruik van 24 procent duurzaam geteelde landbouwproducten.

Unilever België werkt in 20 markten, is in 12 daarvan marktleider en staat in zes markten op nummer 2.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234