Update
Lidl zet Twitteractie stop na onbedoeld succes
Een liefdadigheidsactie via Twitter heeft warenhuisketen Lidl compleet verrast. Het begon als een kleinschalige belofte, maar is pijlsnel uitgegroeid tot een kleine hype. De keten beloofde per tweet met hashtag 'Luxevooriedereen' vijf voedselpakketten van 20 euro weg te schenken, maar zet de actie om 8u stop wegens een onbedoeld overweldigend succes. Dat meldt de VRT.
Sinds gisteren belooft Lidl vijf voedselpakketten met een waarde van 20 euro weg te geven aan de voedselbanken per tweet, maar na een paar uur stond de teller al op meer dan 4.000 maaltijden. De actie liep normaal gezien nog twee weken, maar de warenhuisketen heeft ondertussen laten weten dat de actie vanmorgen om 8u stopgezet wordt. Toen stond de teller op 1.500 tweets, goed voor 7.500 voedselpakketten.
"Omdat we absoluut tevreden zijn met de actie, verhogen we dat aantal naar 10.000 pakketten, wat een mooi rond getal is", aldus woordvoerder Pieterjan Rynwalt. Hij stelt aangenaam verrast te zijn met het resultaat, dat Lidl absoluut niet had verwacht.
De actie kost Lidl dus 200.000 euro, maar daar scheurt de keten zijn broek niet aan, klinkt het nog. De woordvoerder meldde voorts dat de liefdadigheidsactie dinsdagochtend om 8 uur zoals gepland afliep, en niet nog twee weken zou lopen.
Wij sluiten de Twitteractie #luxevooriedereen succesvol af. Mede namens de Federatie voor Voedselbanken: bedankt voor de massale respons!
— Lidl Belgium (@LidlBelgium) December 11, 2012