Vrijdag 24/03/2023

Lidl begint met verkoop van "trendy" kleding

De Duitse supermarktketen Lidl begint begin volgend jaar in België met de verkoop van goedkope, trendy kleding. Het voorbeeld is Groot-Brittannië waar de discounter volgende week zijn eerste stappen zet in de moderetail, zo schrijft De Tijd.

Volgens de krant gaat Lidl een stap verder dan het spotgoedkope doordeweekse slipje, jasje, sporthemd of kinderbroek die nu occasioneel de rekken siert. "Deze keer zullen vrouwen kunnen kiezen uit een assortiment kleren die Lidl in Groot-Brittannië omschrijft als 'high-end' en 'on-trend', dus trendy en aangepast aan het seizoen maar zonder merknaam", aldus De Tijd.

In België zal het assortiment misschien al eind dit jaar, maar zeker begin volgend jaar in de rekken liggen. Precieze details over de positionering ontbreken nog. Het is bijvoorbeeld niet bekend in welke mate de kledinglijn vergelijkbaar zal zijn met die van sectorgenoten zoals Zeeman, H&M of Hema. Ook is niet duidelijk of Lidl in België zal kiezen voor een volcontinu aanbod of nieuwe 'collecties' om de zoveel tijd.

Lidl heeft 294 winkels in ons land, die goed draaien. Door eind vorig jaar uit te pakken met gastronomische producten voor de eindejaarsfeesten, trok de winkelketen nieuwe consumenten over de streep. Lidl zegt in ons land een marktaandeel te hebben van 7,5 procent en dat marktaandeel blijft stijgen. De Duitse keten stelt hier 5.300 mensen tewerk. Tegen eind dit jaar wil het naar 300 Belgische winkels gaan.

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234