Donderdag 22/10/2020

Mode

Kunstenaar Rinus Van de Velde voor de lens van Dior Homme

Beeld Dior Homme

Voor de nieuwe Dior Homme-campagne besloot creatief directeur Kris Van Assche vier artistieke heerschappen voor de lens te plaatsen. Eéntje daarvan is kunstenaar Rinus Van de Velde. Dat meldt De Standaard.

Eveneens te bewonderen in de nieuwe campagne van modehuis Dior zijn Olivier Sim - zanger en bassist bij de Britse band The XX -, Frans acteur Alain-Fabien Delon en Deens model Victor Nylander. Met het viertal combineert Dior erg uiteenlopende types en dat was een zeer bewuste keuze. Elk van de mannen zou door zijn voorkomen en karakter een ander aspect van het merk belichamen.

Ook achter de lens schuilt er een kunstenaar van Belgische makelij: fotograaf Willy Vanderperre. Het is al de tiende keer dat Vanderperre een samenwerking aangaat met het huidige creatieve brein achter Dior.

Naast een gewone fotocampagne spelen de vier mannen overigens ook de hoofdrol in een modevideo. Die video, Stranger in a Room, zal vrijdag voor het eerst te zien zijn op de website van Dior. Voor passende klank bij het 'schone beeld' zorgde Jamie XX. Ook bassist Sim doet uiteraard een duit in het muzikale zakje.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234