Dinsdag 26/01/2021

Media

Klacht Peter Lacoere tegen DeMorgen.be bij Raad voor Journalistiek ongegrond

Onder meer de Wasserij-site in Gent komt in het bewuste artikel ter sprake.Beeld James Arthur

De Raad voor de Journalistiek heeft een klacht van Peter Lacoere tegen DeMorgen.be ongegrond verklaard. 

Het artikel gaat over mogelijk gesjoemel bij stadsontwikkelingsbedrijf SoGent. Daarbij komen algemeen directeur Didier Nachtergaele, directeur projecten Peter Lacoere (klager) en SP.A-schepen Sven Taeldeman ter sprake. 

De Raad is van oordeel dat het verantwoord was om Lacoere bij naam te noemen omdat mogelijke malversaties binnen een groot stadsontwikkelingsbedrijf van gewichtig maatschappelijk belang zijn en omdat Lacoere als directeur van dat bedrijf een publieke functie bekleedde. 

De Raad vindt ook dat Lacoere in dit geval geen beroep kan doen op het recht op vergetelheid omdat de feiten recent zijn en het gerechtelijk onderzoek nog loopt. De volledige uitspraak van de Raad voor de Journalistiek is te lezen op www.rvdj.be.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234