Vrijdag 24/05/2019

Video

Kattenfilmpje moet Brussels toerisme boost geven

Om Brussel en het toerisme in de hoofdstad een extra hart onder de riem te steken in deze dagen van nabije terreurdreiging, hebben Toerisme Vlaanderen, Visit Brussels en Wallonie-Bruxelles Tourisme een filmpje online gezet met een knipoog naar de "kattenactie" die tijdens de antiterrorismeacties zondagavond op sociale media werd gehouden.

Tijdens de huiszoekingen zondagavond vroeg de politie om geen informatie via sociale media te verspreiden. De oproep werd goed gevolgd en twitteraars postten massaal kattenfoto's en -filmpjes onder de hashtag #BrusselsLockdown. De surrealistische actie kreeg veel sympathie, ook in het buitenland.

De agentschappen voor toerisme van de drie gewesten hebben nu een eigen "kattenfilmpje" om het toerisme een boost te geven in deze voor de Brusselse toeristische sector moeilijke dagen. Het filmpje is maandag gedraaid in Brussel en monteert beelden van positieve Brusselaars en enthousiaste toeristen met heel veel katten.

De toerismeagentschappen willen het filmpje pushen via sociale media vanaf woensdag, op het moment dat de meeste toeristische attracties opnieuw opengaan en het openbare leven in Brussel weer op gang komt. Het filmpje moet de reputatie van de hoofdstad als toeristische bestemming een positieve boost geven en aantonen dat de toeristische sector veerkrachtig is.

Het filmpje is terug te vinden op visitflanders.com.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met De Morgen?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van De Morgen rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar info@demorgen.be.