Dinsdag 07/04/2020

Zwerfvuil

Jupiler en Cara lanceren gezamenlijke campagne tegen zwerfvuil

Illustratiebeeld.Beeld REUTERS

AB InBev en Colruyt Group hebben via een kort filmpje, dat momenteel verspreid wordt via sociale media en digitale affiches, een gezamenlijke campagne gelanceerd om de Belg te doen nadenken over het afval dat maar al te vaak achteloos achtergelaten wordt.

“Vuilbak. Leeg zijn alle blikjes hetzelfde. Vuilbak. Simpel” is de tekst die in het kort filmpje getoond wordt en waarbij achtereenvolgens een leeg blikje Cara pils (Colruyt Group) en Jupiler (AB InBev) te zien is. Het is eerder uitzonderlijk dat twee bierproducenten gezamenlijk een dergelijke campagne voeren.

AB InBev heeft in dit verband op haar blikjes Jupiler, affiches en online banners de simpele vraag ‘Waarom?’ gepost. Tijdens en na de laatste match van de Rode Duivels tegen Cyprus werd bovendien een eco-team ingezet om lege blikjes te deponeren in een reuzegroot Jupiler blik. Hierbij werd in totaal 144 kilo opgehaald of iets meer dan 10.000 blikken.

Ook de Colruyt Group moedigt al enkele jaren in het kader van het actieplan ‘Samen voor minder zwerfvuil’ grote en kleinere initiatieven aan om de verspreiding van zwerfvuil te beperken. Zo werd onder meer 700.000 euro geïnvesteerd in afvalfaciliteiten rond winkels. 

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met De Morgen?

Tip hier onze journalisten


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234