Zaterdag 12/06/2021

Jongetje verbrandt benen na explosie Blackberry

null Beeld UNKNOWN
Beeld UNKNOWN

Een 11-jarig Brits jongetje heeft afgelopen weekend ernstige brandwonden opgelopen doordat zijn bed in lichterlaaie stond. Hij werd schreeuwend wakker met stukken gesmolten plastic aan zijn benen. Wat bleek? De Blackberry, die op zijn bed lag, vatte vuur nadat deze op onverklaarbare wijze was geëxplodeerd. Dat schrijft de Britse krant Daily Mail.

De moeder van het 11-jarige slachtoffertje Kian McCreath vond de BlackBerry afgelopen zondag aan de oplader toen haar zoon al naar bed was. Ze besloot de gsm naar de slaapkamer van Kian te brengen, omdat hij deze altijd als wekker gebruikt. Midden in de nacht werd ze opgeschrikt door hevig geschreeuw uit de slaapkamer.

Daar trof ze een afgrijselijk decor aan. Het dekbed en het matras van haar zoontje brandden hevig door de explosie van de Blackberry (een Curve 9320). De moeder bedacht zich geen moment toen ze het gesmolten plastic aan Kian's benen zag. Ze bluste het vuur en zette Kian in bad alvorens ze met hem naar het ziekenhuis ging. Kian liep tweede- en derdegraads brandwonden op aan zijn voeten en benen.

Niemand weet hoe het toestel heeft kunnen exploderen, maar zowel het productiebedrijf van Blackberry (RIM) als telecomaanbieder Vodafone nemen de zaak serieus en zeggen onderzoek te doen naar de oorzaak.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234