Dinsdag 19/01/2021

Internet wordt in 2009 grootste Britse reclamemedium

LONDen l Tegen eind 2009 zal in Groot-Brittannië niet televisie maar wel het internet het grootste reclamemedium zijn. Dat is de conclusie van een onderzoek uitgevoerd door het Internet Advertising Bureau (IAB), PricewaterhouseCoopers en het World Advertising Research Center.

Groot-Britannië heeft de meest ontwikkelde onlinereclamemarkt ter wereld. In 2007 was die goed voor 5,6 miljard dollar, een stijging met 38 procent in vergelijking met 2006. Aan de oorzaak van die stijging ligt de introductie van goedkope laptops, betere breedbandverbindingen en de mogelijkheid om tv-programma's via het net te herbekijken. Met meer mensen, die bovendien langer online blijven, ziet de toekomst van de onlinereclame er rooskleurig uit.

Vorig jaar was de online markt goed voor 15,3 procent van de totale reclamekoek in Groot-Brittannië. Printmedia (19,9 procent) en televisie (21,8 procent) hadden toen nog een geruststellende voorsprong. Maar volgens Guy Philipson van het IAB zal dat veranderen. "We verwachten dat het internet tegen eind 2009 zowel de printmedia als de televisiemarkt zal hebben ingehaald." (PD)

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234