Dinsdag 24/11/2020

Heineken TROM-PET moet Nederlanders aan overwinning helpen

Beeld UNKNOWN

Biergigant Heineken heeft vandaag zijn nieuwe Oranje-gadget gepresenteerd: de Heineken TROM-PET. De brouwer hoopt dat Nederlandse voetbalfans het hoofddeksel tijdens het EK voetbal zullen dragen.

Trommel
De hoed heeft de vorm van een trommel. Er kan met de bijgeleverde stokjes echt op worden geroffeld. De merknaam Heineken staat er niet op omdat het Nederlandse bierconcern officieel geen sponsor is van het voetbalevenement. Bij vorige kampioenschappen betaalde het concern leergeld. Fans met een hoed waarop de merknaam prijkte, moesten het hoofddeksel aan de stadionpoort inleveren.

Voor het WK in Duitsland in 2006 bracht Heineken een slordige 350.000 jagershoedjes in omloop. Concurrent Bavaria kwam toen met de 'Leeuwenhose', een oranje tuinbroek met staart. Ook dat verliep niet zonder problemen.

In onderbroek
Duizenden supporters van het Nederlandse elftal moesten destijds in Stuttgart de wedstrijd tegen Ivoorkust in hun onderbroek bekijken, omdat ze hun Leeuwenhose bij binnenkomst van het stadion moesten afstaan. De Amerikaanse brouwer Anheuser-Busch was met het biermerk Budweiser de sponsor van het kampioenschap.

Bavaria waagt zich dit keer niet aan een kledingstuk. De brouwer uit Lieshout houdt het bij een spel, waarbij kroonkurken kunnen worden ingezet. (belga/svm)

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234