Donderdag 28/01/2021

H&M lanceert nieuw merk en komt daarmee ook naar België

Beeld Instagram @bof

De Zweedse modeketen Hennes & Mauritz (H&M) zet komend najaar een nieuwe winkelformule in de markt. H&M wil hiermee ingaan tegen de snelheid van het modesysteem en items aanbieden die trends overstijgen en beter zijn van kwaliteit. De retailer heeft al de merken & Other Stories, COS, Weekday, Monki en Cheap Monday in zijn portefeuille zitten.

De eerste Arket, die ook merken van buiten het Zweedse concern zal verkopen, opent in het najaar zijn deuren in Londen. De artikelen van de winkel zijn dan ook in achttien Europese landen online te bestellen. Na die in Londen volgen openingen in Brussel, Kopenhagen en München, aldus H&M. In sommige Arket-winkels zullen ook cafés gevestigd zijn.

Beter van kwaliteit
"Het DNA van het merk is tijdloos, kwalitatief, strak en warm," legt Ulrika Bernhardz, creatief directeur van Arket uit aan Business of Fashion. "Tijdloos staat voor niet-trendgebonden items, die tegelijkertijd wel altijd relevant, modern en fris zijn. Daarnaast zullen de kledingstukken beter zijn van kwaliteit, maar ook de omstandigheden waarin ze worden gemaakt zullen beter zijn. Warm slaat op de genereuze en persoonlijke aanpak in de winkels."

"We zijn ongeveer twee jaar geleden aan dit project begonnen. Na een lange researchperiode zagen we duidelijk dat er veel consumenten zijn die naar klassieke en kwalitatieve producten zoeken, die ze kunnen kopen in een omgeving die simpel en inspirerend is. Iedereen heeft het tegenwoordig druk, daarom zoeken mensen naar een plek waar ze makkelijk alles kunnen vinden maar waar ze ook van de shopervaring kunnen genieten," aldus Lars Axelsson, managing director van Arket.

Nieuw uitstraling H&M-winkels
Met zijn H&M-winkels is het concern inmiddels in 65 landen actief. Daar komen dit jaar Kazachstan, Colombia, IJsland, Vietnam en Georgië bij. Ondertussen wordt gewerkt aan een nieuwe uitstraling van de winkels en wordt scherp gekeken welke filialen niet goed draaien, zodat die kunnen worden gesloten. Die ingrepen zullen de resultaten in de loop van dit jaar geleidelijk gaan ondersteunen, stelde het bedrijf.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234