Donderdag 12/12/2019

Gespot

Azië met een Franse twist

De invasie van Koreaanse beautyproducten begon een paar jaar geleden met de komst van de BB-cream (van blemish balm), daarna volgden CC- en EE-crèmes, cushion founda-tions, voedende essences en huidverzorgingsrituelen die niet minder dan tien stappen omvatten. Ook het wekelijkse sheetmask mogen we niet vergeten. Ook de Europese cosmeticamerken hielden het Oosten goed in de gaten en brengen hun eigen interpretaties van de populaire 'K-beautyproducten' op de markt: Zuid-Korea met een Franse twist, zeg maar.

Zo lanceert Dior de DreamSkin Perfect Skin Cushion, een licht getinte, hybride cushion-formule die de huid egaliseert, voedt en beschermt tegen de zon. Ideaal als basis voor make-up of als laatste stap in je dagelijkse huidverzorgingsritueel. Ook het bijzonder fijne microborsteltje van de Vertige Longueur-mascara van Yves Rocher komt uit Azië overgewaaid. In combinatie met de vernieuwde formule met elemihars zorgt de microborstel voor lange, verzorgde wimpers. Het nieuwe Hydra Bomb Tissue Masker van Garnier is dan weer het Franse antwoord op de luxueuze spaverzorgingen die dertig jaar geleden al in Japan ingeburgerd waren. In 2004 veroverden ze de wereld via de Koreaanse markt. Het masker laat zich makkelijk op het gezicht draperen en hecht zich goed aan de huid, waardoor de mix van granaatappel, hyaluronzuur en een hydraterend serum diep in de huid kan dringen. Een kwartiertje met het masker op je gezicht rondlopen biedt het equivalent van een week smeren met een hydraterende crème. De perfecte opkikker voor een vermoeide huid.

1. Capture Totale DreamSkin Perfect Skin Cushion van Dior, 84,50 euro

2. Vertige Longueur-mascara van Yves Rocher, 19,90 euro

3. Hydra Bomb Tissue Masker van Garnier, 2,49 euro

Skin Cosmetics

Het Amsterdamse cosmeticaconcept Skin Cosmetics opende onlangs een eerste winkel in het voormalige postgebouw in Gent. Net zoals in de Nederlandse vestigingen vind je ook hier enkel parfums, make-up en verzorgingsproducten van internationale nichemerken met cultstatus zoals Creed, Ellis Faes, Maison Francis Kurkdjian, REN, Frederic Malle en - exclusief in België - Le Labo.

Korenmarkt 16, 9000 Gent, skins-cosmetics.be

Een nieuwe lijn

"Oogpotloden zijn uit de mode", zo werd ons tijdens een make-upworkshop van Guerlain op het hart gedrukt. In plaats daarvan gebruikt het Franse huis liever oogschaduw om de onderste wimperrand of waterlijn op een zachtere manier te accentueren. Hiervoor hebt u nodig: een matte oogschaduw, een fijn penseel en een vaste hand. Verder wordt er ook met mascara zuinig omgesprongen. Enkel de bovenste wimpers krijgen een laagje, een kleurtje op de korte onderste wimpertjes is uit den boze.

Palette 5 Couleurs van Guerlain, 64 euro

Jason Wu & Caudalie

Op vraag van Caudalie-oprichtster Mathilde Thomas stopte ontwerper Jason Wu het schoonheidselixir, de bestseller van het merk, in een designerjasje. Wu decoreerde de flacon met delicaat kant, een verwijzing naar zijn meest recente zomercollectie. De goudkleurige dop is dan weer een knipoog naar zijn accessoires.

Schoonheidselixir Jason Wu editie van Caudalie, vanaf 12,80 euro (30ml)

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met De Morgen?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van De Morgen rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234