Donderdag 21/01/2021

Gespot

Ventensap

Nee hoor, dit is geen gebotteld slootwater, maar Blk (kort voor 'black'), het eerste natuurlijke water met een zwarte kleur. Het in Canada geproduceerde spul bevat geen kleurstoffen of additieven en is 100 procent natuurlijk. Het zwarte kleurtje komt van het fulvinezuur, dat meer dan 70 ultragezonde mineralen bevat. Ook is het tamelijk dure drankje (voor een flesje van 500 ml betaal je 4,90 euro) sterk alkalisch en rijk aan krachtige elektrolyten. Een blinde smaaktest leert dat je het verschil tussen een glaasje gewoon en zwart water niet eens proeft.

Blk. is verkrijgbaar bij Smets Premium Store in Brussel

Op de olifant!

U nipt al eens graag van een gin-tonic? Heerlijk! En nog beter wordt het als u daarmee ook het milieu kunt helpen. Elephant Gin heeft fijne toetsen van tot de verbeelding sprekende Afikaanse kruiden, zoals duivelsklauw en leeuwenstaart. Wie een fles koopt, doet tegelijk iets moois voor de natuur in Afrika: 15 procent van de winst gaat naar Space for Elephants en Big Life foundation.

32,99 euro, elephant-gin.com

But I would drive a thousand miles...

Vijf zaken die u moet weten over de Mille Miglia: 1. Het was een legendarische autorace van Brescia naar Rome en terug. 2. De race werd slechts 24 keer gereden, tussen 1927 en 1957. 3. Het parcours veranderde 13 keer, maar was wel telkens 1.500 kilometer lang, oftewel 1.000 Romeinse mijl. 4. Tegenwoordig wordt de tocht overgedaan door oldtimers uit die periode. 5. Uitgever TeNeues brengt nu een koffietafelboek uit over de Mille Miglia. Te koop voor 79,95 euro.

Keuzestress

Een nieuwe week, een nieuw modeproject voor zanger, producer en fashionkikker Pharrell Williams. Nu lanceert hij samen met Adidas Originals een heruitgave van de iconische Superstar in - nu komt het - niet minder dan vijftig verschillende kleuren. Kiezen was nog nooit zo moeilijk.

Supercolor-collectie: in de Adidas Originals store in Antwerpen en op adidas.be/supercolor

Shake it like a polaroid picture

Outkast mag dan al vrolijk beweren dat je eens goed moet wapperen met die Polaroid-foto, eigenlijk is dat totaal overbodig. Gewoon wat geduld met het product dat enkele jaren geleden nog klaar leek voor de geschiedenisboeken. Maar toch werd het merk weer relevant en startte in 2009 de laatste fabriek in Nederland de productie van de kant-en-klarefilms opnieuw op. Toeval of niet, maar in datzelfde jaar begon de Belgische blogster, fotografe, model en muziekfreak Elisabeth Ouni met haar blog A Polaroid Story, vol interviews met en portretten van muzikanten. Ouni ademt digitale media, maar haar portretfoto's maakt ze analoog. Vanaf vandaag kun je haar foto's bekijken en kopen in de Brusselse conceptstore Hunting & Collecting. Midden april lanceert Ouni haar eigen webshop.

Nog tot 14 april bij Hunting & Collecting, Kartuizerstraat 17, ouni.be, apolaroidstory.com

Mindful met The Dude

Jeff Bridges heeft de designsmaak te pakken. Voor de tweede keer al kroop de acteur achter de tekentafel en ontwierp een collectie T-shirts en sweaters voor label Marc O'Polo. Een deel van de opbrengst van de lijn gaat opnieuw naar The Institute of Compassionate Awareness, de organisatie waarbij Bridges in de raad van bestuur zetelt. Op die manier wil The Dude, die zelf al jaren aan mindfulness doet, de kennis rond deze vorm van meditatie vergroten. De acteur wordt deze keer bijgestaan door collega en de huidige ambassadrice van Marc O'Polo Uma Thurman.

TELEX

In zestig seconden up-to-date.

De pop-ups schieten als paddestoelen uit de grond. Met een nieuwe pop-upstore in Knokke opent de vierde winkel van het Belgische label Strelli Homme zijn deuren, Kustlaan 229. u Ook luxe modezaak Verso opent een pop-up in Knokke, een adres dat op termijn de vaste stek zal worden. Je vindt er designerbrands aan de lopende band, Elizabethlaan 17-19. u Voor alle mannen die stoere tandpasta willen hebben: Signal lanceert White Now Men, een tandpasta die uw testosterongehalte de hoogte in zal doen schieten. Ahum. Daarbij graag ook een gehydrateerde huid? Probeer eens de nieuwe Nivea Men Crème, een gezichts-, lichaams- en handcrème in één. uGiorgio Armani heeft dj en zanger Calvin Harris gestrikt als gezicht voor de nieuwe zomercampagne. u Een geslaagd mannencadeau vinden? Niet eenvoudig. De webshop Luxury For Men werkt samen met zeven Antwerpse klassezaken zodat u uw man, vader, broer of vriend gelukkig kunt maken, luxuryformen.be uJean-Paul Lespagnard bracht paardekracht tot op de Paris Fashion Week. De modellen liepen in zijn nieuwe collectie 'Cheese on Fleek' langs de Jaguar XE, voor de gelegenheid gewrapt in de overheersende collectiekleur Acid Green. u Word masterchef met Tom Kellerhuis' boek De herenkookclub. Wijntips incluis, 19,99 euro bij Lannoo. u

Sporttas voor speelvogels

Leren sporttas met Space Invaders-print.

Hogan, 795 euro

Die haren, die gitaren...

Hoera voor guyliner, poedelhaar en brullende gitaren! De glamrock, misschien wel mooiste overblijfsel uit de jaren 80, maakt een voorzichtige comeback, niet het minst dankzij de Europese tournee van hairmetalhelden Steel Panther. De Amerikaanse metalgroep blijft meer dan dertig jaar nadat de glamrock zijn hoogtepunt kende trouw aan de waarden van het bijna uitgestorven genre. Loeiharde gitaren, extravagante podiumoutfits en uitbundige optredens zijn ook de vaste ingrediënten van een avondje Steel Panther. Michael Starr en co. moeten het verder vooral hebben van hun vaak expliciete maar evenzeer hilarische teksten, die helaas niet voor publiatie vatbaar zijn. Wie samen met Steel Panther een ode aan de glamrock grootheden uit de jaren 80 wil brengen én meteen de preciese betekenis van 'Glory Hole' wil achterhalen, moet op 2 april in Brussel zijn. Wafelhaar, roze bandana's en eyeliner zijn toegestaan.

Steel Pather, 2 april in de AB

From musk 'till dawn

Van het vroege ochtendgloren tot lang na zonsondergang: hier zijn geurtjes voor vroege vogels als voor nachtraven.

Acqua di Gio Giorgio Armani, vanaf 88 euro L'Homme Sport Yves Saint Laurent, vanaf 44,40 euro Gentlemen Only Casual ChicGivenchy, vanaf 53 euro Azzaro pour Homme vanaf 39,20 euro Angel Thierry Mugler, vanaf 27,52 euro Polo Red Intense Ralph Lauren, vanaf 44 euro Bleu de Chanel vanaf 60 euro Nuit d'Issey Issey Miyake, vanaf 45,51 euro.

Er hangt iets in je baard

Een anonieme, volle Instagrambaard hangt letterlijk alles in zijn gezichtshaar: van druiven, prinsessenkroontjes en legoblokjes tot bellenblazers. Zijn levensvraag: Will it beard?
@willitbeard

Vooruit met de Geit

2015 is het Chinese jaar van de Geit. Wie dit jaar (of 12, 24, 36... jaar geleden) geboren wordt, zou creatief, ietwat ongewoon en erg oprecht zijn. Ook Ice-Watch sluit de Geit in het hart, en wijdde er een feestelijke, rode horloge aan.

Horloge, limited edition, Ice-Watch

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234