Donderdag 22/08/2019

Gespot

Antwerpen torent

Vroeger werkte hier een massa volk en straks komt hier een massa volk wonen. Maar voorlopig is de Antwerp Tower nog even Vlaanderens grootste pop-up, met 360 graden zicht over de Koekenstad. Wat er allemaal te vinden is op de 24 verdiepingen? Naast expo's, theatervoorstellingen en workshops kun je hier ook terecht voor een drankje bij Bar Gloed op de 4de verdieping. Of voor een kapsel. The Pony Club, een van de hipste salons van 't stad, huist vanaf 10 juni op de 14de verdieping. Ook de WATT-toren, waar vroeger Electrabel huisde, wordt onder handen genomen. Naast winkels, kantoren en appartementen wordt er dit najaar 3.000 m2 aan co-workingspace ingehuldigd onder de noemer Fosbury & Sons.

a-tower.be, ilovelife.be, fosburyandsons.com

Robe de France

Met geel als nieuwe modekleur en polkadots als evergreen is de Tour de France best wel een fashionable evenement. Al kan het natuurlijk altijd beter. Dus smeerden twee Franse modemerken de kuiten in voor een samenwerking in volle demarrage. Le Coq Sportif is al sinds jaar en dag hofleverancier van de Tour. Omdat de race dit jaar vertrekt op de Mont Saint- Michel vroeg Le Coq Sportif aan het Franse modemerk Le Mont St Michel om samen een minicollectie in elkaar te boksen. Het resultaat: hippe jurkjes met links en rechts wat wielerinvloeden.

Nu te koop via lecoqsportif.com en bij multimerkenwinkel Siblings Factory in Brussel

Gents talent

Drie goeie redenen om de nieuwe Gentse pop-up Intro niet te missen:
1. Er is werk te zien van maar liefst tien jonge makers.
2. Dankzij een rotatiesysteem zijn er steeds nieuwe spullen te zien.
3. Aan de overkant van de straat vind je het Design Museum waar je nog meer moois ontdekt.

intro.gent

Salontafeltje Dils & Mander, bij Intro

Casasutra tegen de chaos

Het wereldwijde web puilt uit van de wooninspiratie en het overzicht is ver te zoeken, zelfs zo ver dat architect Steve Herzeel er zijn persoonlijke missie van maakte om orde te brengen in het versnipperde online interieurlandschap. Met zijn woonplatform Casasutra serveert hij alles wat u nodig hebt op het vlak van design, architectuur en verbouwingen, gericht op zowel huis als tuin.

Casasutra wil zich van andere platformen onderscheiden door inspirerende foto's te linken aan een heus adressenboek, gevuld met de beste vakmensen uit de industrie. Het aanmaken van een profiel volstaat om je zoektocht te personaliseren, woonideeën te delen en inspiratie op één plek te verzamelen. Met Casasutra wil Herzeel het mooiste woonplatform ter wereld bouwen.

casasutra.com

Een van de inspirerende interieurs op de website casasutra.be

Boring!

Sinds Het eiland en The Office lijkt een bureaujob een ronduit hilarische dagbesteding. Het Nederlandse meubelmerk Lensvelt wil nu ook esthetisch verantwoord design het kantoor binnenloodsen. En wel met hun nieuwe kantoorcollectie Boring. Geen flitsende ontwerpen en schreeuwerige kleuren, zoals u misschien van onze noorderburen zou verwachten. De stoelen, tafels en bureauaccessoires doen hun naam eer aan: muisgrijze archetypische meubels die perfect blenden in elk hip kantoor en bovendien heel betaalbaar zijn: van 30 euro (voor een prullenmand) tot 665 euro voor een elektrisch op hoogte instelbaar bureau.

boringcollection.com

NIET TE BREKEN

Met vier theepotten en twaalf kopjes in betonkeramiek heeft het Antwerpse label Serax er een eigenzinnige collectie bij. Ontwerper Frédérick Gautier liet zich inspireren door de brutalistische stijl en brengt hiermee een eerbetoon aan Le Corbusier. De Parijzenaar doopte zijn collectie FCK, geen verwijzing naar het scheldwoord, maar een vakterm die de druksterkte van beton weergeeft.

Vanaf 15,20 euro. Te koop via serax.com

Corrigeren met kleur

Flesjes, tubes of potjes met groene, paarse en gele make-up zien er vaak intimiderend uit, maar helpen je - indien goed gebruikt - aan een egale teint. In plaats van roodheden, donkere kringen of een vale teint te camoufleren met een te dikke laag foundation of concealer, kun je de probleemzones ook neutraliseren door er een contrasterend kleurtje over aan te brengen. Dat heet 'color correcting', een make-uptechniek gebaseerd op het principe van het kleurenwiel. Twee kleuren die recht tegenover elkaar op het wiel staan - de contrasterende kleuren - gaan elkaar versterken.

Vertaald naar make-up betekent dit dat bruine oogschaduw (een kleur waar veel rood inzit) groene ogen flatteert en oranje tinten blauwe ogen laten knallen. Plaats je diezelfde contrasterende kleuren bovenop elkaar, gaan ze elkaar neutraliseren. Groen doet roodheden verdwijnen en oranje maakt komaf met blauwe schaduwen. Een paarse primer helpt om een vale teint op te frissen.

Al zijn er een paar regels om in het achterhoofd te houden. Zo gebruik je een oranje corrector enkel op de donkere zones onder de ogen om een te groot contrast met de rest van je foundation te voorkomen. Een goed gecorrigeerd gezicht heeft minder foundation nodig, een dun laagje volstaat om de teint te egaliseren. Werk steeds met dunne laagjes corrector, het is eenvoudiger om een laagje toe te voegen dan om teveel aan kleur te verwijderen. Is experimenteren met een groene corrector een brug te ver? Kies dan voor een huidkleurig product met een subtiele groene ondertoon.

Groen: neutraliseert roodheid

Geel: neutraliseert milde roodheden bij alle huidskleuren

Oranje: neutraliseert donkere kringen

Paars: neutraliseert een vale teint

1. Red Corrector van MUD, 24 euro

2. Corrective Concealer van e.l.f., 5 euro

3. Naked Skin Color Correcting Fluid van Urban Decay, 25 euro

4. Blacklight Targeted Colour Corrector van Becca, 27 euro

5. Prep & Prime Highlighter van MAC Cosmetics, 22 euro

6. Concealer Wheel van Kiko, 12,90 euro

Doe de twist

Stugge, rechte wimpers van een natuurlijke krul voorzien, dat is de missie van deze Pro Beyond Twisted Mascara. Met dank aan een flexibel staafje dat zich makkelijk in alle bochten laat plooien waardoor ieder afzonderlijk haartje een laagje mascara over zich heen krijgt. Dankzij het fijne en makkelijk te controleren borsteltje kan dit overigens zonder knoeien.

Pro Beyond Twisted Mascara van MAC Cosmetics, 23,50 euro

100% natuurlijk, 100% Belgisch

Voor de zoveelste keer teleurgesteld in de holle beloften van natuurlijke huidverzorgingsproducten, besliste Isabelle Ulenaers - in een vorig leven klinisch psychologe - om het zelf beter te doen. Na een lange zoektocht naar de juiste ingrediënten en formules werd haar droom om een eigen, 100 procent natuurlijk cosmeticamerk te lanceren realiteit. Self, een herinnering om steeds trouw aan jezelf te blijven, werd een lijn met toegankelijke verzorgingsproducten voor het lichaam en het gelaat die zelfs door de meest gevoelige huidtypes kunnen gebruikt worden. Parabenen en chemische bestanddelen moeten wijken voor natuurlijke krachtspatsers zoals kokosolie, macadamia, mandarijn en sheaboter.

naturalself.be

Oh, Boy

De liefde tussen Coco Chanel en Arthur 'Boy' Capel blijft tot de verbeelding spreken. Ook Olivier Polge, meesterparfumeur bij Chanel, raakte in de ban van de minnaars en vertaalde hun affaire naar een nieuw parfum. 'Boy' is een eerbetoon aan hun twaalf jaar durende passie, die abrupt eindigde door het plotse overlijden van Capel. "Als de afdruk van een man op de huid van de vrouw", zo typeert Polge het parfum.

Eau de parfum, 175 euro voor 75 ml, vanaf deze maand te koop in de Chanel-boetieks

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met De Morgen?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van De Morgen rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar info@demorgen.be.
© 2019 MEDIALAAN nv - alle rechten voorbehouden