Donderdag 22/08/2019

Gespot

Rust Roest

ModeontwerperJean Paul Gaultieris dan wel gestopt met zijn ready-to-wearlijn, van stilzitten lijkt geen sprake. Deze faux suède met roestlooks 'Oxydation' tekende hij voor het Franse stoffenmerk Lelièvre. Inspiratie vond hij in geoxideerd metaal.
Ideaal voor kussens of om meubels mee te bekleden.

122 euro/meter, lelievre.eu

Muzikaal eerherstel

Mix and Match, zo zou je Radio Martiko het best kunnen omschrijven. De bende dj's en platencollectioneurs brouwt moeiteloos een dansbare groovy set van balkanblazers, saharajazz en 60's mambo. "We vinden onze platen letterlijk in alle hoeken van de wereld", zegt Fred Kramer, mede-oprichter van Radio Martiko. Naast dj-sets begonnen ze onlangs hun eigen platenlabel. Ze geven miskende klassiekers opnieuw uit op plaat, steeds met handgemaakte sleeve. Hun nieuwste release bevat twee Belgische parels uit de sixties: een Nederlandstalige cover van 'Louie Louie' door Joske Harry's en 'Taboo', een instrumental van Burt Blanca. "Toen ik vorige zomer Joske Harry's draaide op een Duits festival ging de hele tent uit zijn dak. Helaas ging Harry's - toen zijn rock-'n-roll te weinig opbracht - vanaf de jare 70 aan de slag als schlagerzanger Joe Harris. Hij scoorde een hit met 'Drink rode wijn', vertelt Fred die met deze re-release het foute imago van Harris wil afschudden. "Het B-kantje is van Burt Blanca, in het echte leven Arthur Blancke. Hij was in zijn tijd wellicht de hardst werkende man in de showbizz. Als veelgevraagd studiomuzikant werkte hij onder meer met Plastic Bertrand, Charles Aznavour en Adamo."

16 euro o.a bij Fnac, Music Mania (Gent) of via radiomartiko.be

Zeg het met pixels

Een vleugje retro-games, een snuif celebrity en wat fashiongevoel: voilà het recept voorVery Important Pixels. Deze T-shirts en sweaters met gepixelde bekendheden komen uit de hoed van de Mechelse grafisch ontwerper Kristof Saelen.

40 euro voor een T-shirt, 75 voor een sweater, verkooppunten op veryimportantpixels.com

Red Bull geeft je prijzen

Avonturisten, haal jullie GoPro maar tevoorschijn.Red Bullschrijft een wedstrijd uit voor de mooiste actiefoto. De hoofdprijs is 40.000 euro en een superdeluxe camera. Iedereen kan meedoen - zowel professionals als amateurs - met verschillende foto's of reeksen. Productieve klikkers kunnen wel tot 55 foto's insturen. In het najaar worden de winnaars bekendgemaakt.

Inschrijven kan nog tot 31 maart via redbullillume.com

Back in business

In deze tijd waarin veel modemerken in zwaar weer belanden of zelfs verdwijnen, maaktMarithé + François Girbaudzijn comeback na het bankroet in 2013. Onder de noemer Mad Lane lanceren de Parijzenaars een nieuw winkelconcept: geen fysieke winkel, maar een roadshow door België en Frankrijk. U kunt deze tijdelijke shops alleen bezoeken op afspraak, vast te leggen via internet. In de rekken: tijdloze en functionele stukken van innovatieve materialen.

Vandaag nog in Brussel, reserveren via girbaud.com

VOOR ELK WAT WILDS

Pikant, sportief of speels? Met deze lingeriesetjes heeft iedereen plezier.

Love stories, bh, 65 euro, slipje, 45 euro

For love and lemons, topje, 172 euro

Chantal Thomass, bh, 85 euro, slipje 45 euro

Bjorn Borg, 42,50 euro

Eres, Slip, 130 euro

Stella McCartney, Body, 130 euro

Hermès houdt van Afrika

Drie reden waarom u deze Hermès carrée moet hebben.

1.De exotische print van het Zuid-Afrikaans kunstenaarscollectief Ardmore.

2.De prachtige kleuren.

3.Met het warme winterweer wisselen we onze wollen sjaal voor een zijden exemplaar.

265 euro

SuperMUD

'Make Up Your Mind', 'Lipstick Lover', 'In Make Up We Trust': het zijn maar een greep uit de slogans die de sweaters en T-shirts uit de capsulecollectie van Superfox en MUDsieren. De samenwerking tussen het Belgische label en het Amerikaanse make-upmerk kwam tot stand na een succesvolle ontmoeting tussen MUD-directeur Gianni van Dort en Superfox-bezielers Laurence Morel en John Noseda. Hun gezamenlijke streven naar perfectie en flinke dosis rock-'n-roll vertaalden zich naar een kwalitatieve sweater en T-shirtlijn, een draagbare ode aan make-up en het nachtleven.

De collectie is nu in beperkte oplage beschikbaar bij MUD STUDIO ANTWERP, MUD STUDIO GHENT en via makeupdesignory.be

Braaf met stout kantje

PopzangeresAriana Grandeneemt de fakkel van haar zingende collega Miley Cyrus over als gezicht van de jaarlijkse Viva Glam-campagne. Grande ontwikkelde samen met het team van M.A.C een donkere, pruimkleurige lippenstift die haar stoute kantje benadrukt. De snoepjesroze lipgloss sluit dan weer aan bij haar imago van braaf meisje. Ook nu gaat de volledige opbrengst van elke verkochte lippenstift en lipgloss naar het MAC Aids Fund dat zich ontfermt over vrouwen, mannen en kinderen met hiv of aids. In het verleden waren onder meer Elton John, Boy George, Lady Gaga en Cyndi Lauper het boegbeeld van de campagne.

maccosmetics.be

Apenstreken

Make-up voor het Chinese jaar van de aap.

Mocht er van al die goede voornemens nog maar weinig in huis gekomen zijn, dan kunt u het met Chinees Nieuwjaar altijd nóg eens proberen. Op maandag 8 februari wordt het 'jaar van de aap' traditiegetrouw feestelijk ingezet met dansende draken, vuurwerk en een veelvoud aan lampionnen. Ook beautymerken doen mee aan de festiviteiten en lanceren limitededitionproducten om het apenjaar in schoonheid in te zetten. De aap - die volgens de Chinese horoscoop snel van geest, ondeugend en trouw is - kreeg een prominent plaatsje op het Chinese New Year Illuminating Palette van Giorgio Armani. Dit fijne, luxueuze glanspoeder geeft licht aan het gezicht en sluit daarmee helemaal aan bij het jaar van de aap dat traditiegetrouw vuur en licht met zich meebrengt. Ook M.A.C Cosmetics brengt met de Year of the Monkey-collectie een toast uit op het nieuwe jaar. De felle kleuren - van goudgeel tot knalrood - en schitterende finishes zijn geïnspireerd op het hoge dramagehalte van de Chinese opera en geven elke make-uplook een feestelijk accent. Japans huidverzoringsmerk Sk-II stopt bestseller Facial Treatment Essence naar aanleiding van de Chinese jaarwisseling in een nieuw jasje. Het Phoenix Rebirth Facial Treatment Essence met rode feestverpakking bevat nog steeds het met vele prijzen bekroonde schoonheidselixir rijk aan vitamines, mineralen, organische zuren en het 'mirakel-ingrediënt' Pitera. Aan de vooravond van het nieuwe jaar wensen we u alvast eengong xi fa cai(vrij vertaald: gelukkig nieuwjaar!) toe.

1. Chinese New Year Illuminating Palette Giorgio Armani, 45 euro

2. Blush in Modern Mandarin van M.A.C,22,50 euro

3. Phoenix Rebirth Facial TreatmentEssence van Sk-II, 250 euro

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met De Morgen?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van De Morgen rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar info@demorgen.be.
© 2019 MEDIALAAN nv - alle rechten voorbehouden