Zaterdag 28/01/2023

Gespot

Ventenshampoo

Baarden zijn hip, sexy en... een vangnet voor verdwaalde etensresten. Een beetje baardaap weet intussen dat de haarpartij ten zuiden van de neus bij momenten een badje kan verdragen. Met Wild Man Beard Wash en Conditioner wordt zelfs de stoerste Jan, Piet, Joris, Corneel of Conchita zo zacht als een lammetje.

YES, HET REGENT!

Laat die pluviometer maar uit zijn dak gaan, want de regenjas is hipper dan ooit. Het is geen toeval dat vooral Britse en Scandinavische labels met stoere en functionele regenjassen op de proppen komen.

Brits & Preppy

Burberry-ontwerper Christopher Bailey liet de klassieke trenchcoat

achterwege en stopte zijn modellen in flashy, kleurrijke regenjassen. Zo houdt u het droog op Glastonbury.

www.burberry.com

Met meer dan 121 regendagen per jaar weten de Denen maar al te goed hoe belangrijk een degelijke regenjas is. Het Deense label Rains springt mee op de regenjastrend en wil het ooit verguisde kledingstuk opwaarderen. De vier modellen van Rains delen hun minimalistische ontwerp en functionele details.

De jassen zijn te koop bij CLINIC Antwerp en Moose in the City.

Alexander Stutterheim baseerde de regenjas 'die je ooit nodig zult hebben' op een oude vissersjas van zijn grootvader. Drie jaar later zijn de uniseks, met de handgemaakte, state-of-the-art, waterproof jassen een succes en mag Alexander onder meer Jay Z, Kanye West, Robyn en Neneh Cherry tot zijn fans rekenen.

Ik zag twee heren crèmes smeren...

O, dat was een wonder? Niet bepaald. De tijden waarin mannen enkel motorolie smeerden, behoren helemaal tot het verleden. Niet minder dan 7 op de 10 mannen hebben een verzorgende crème in hun badkamerkastje staan, én gebruiken die zogoed als dagelijks. De rest van de mannen heeft misschien nog een klein duwtje in de rug nodig. Maar geen paniek, smeren kun je leren.

Man, wat ruik je lekker

Niets zo aantrekkelijk als een vleugje mannenzweet na een perfect uitgevoerde klus. Maar voor wie zijn lichaamsgeur toch liever uit een flesje haalt, zijn er voldoende - niet minder mannelijke - alternatieven.

-Terre d'Hermès, Hermès, 92 euro - 125 ml

-Code Ice, Armani, 84 euro - 75 ml

-Chrome Limited Edition, Azzaro 69 euro - 100ml

-L'Homme Sport, Yves Saint Laurent, 66 euro - 60 ml

-Bvlgari Man Extreme, Bvlgari, vanaf 49,50 euro

-Globe Trotter by FRANCIS KURKDJIAN, 85 euro, verkrijgbaar bij Graanmarkt 13

-Dior Homme Cologne, Dior, 73,60 euro - 75ml

Trend gespot: zeg het met T-shirts

Macaulay Culkin en Ryan Gosling beleefden al een mooie bromance door op elkaars T-shirt te verschijnen. Ook het Amerikaanse merk Clashist laat zich door bekende gezichten inspireren voor het maken van ludieke prints. De koppen van James Franco, Bill Murray of Ryan Gosling pakken duidelijk niet alleen goed op het scherm.

Digitaal bedrukte T-shirts van Clashist, 41 euro, via www.clashist.com

Een enveloppe om je voet

Elke samenwerking die het gerenommeerde Japanse designbureau Nendo aangaat, verandert in goud. Alles wat de designers maken, blinkt uit in eenvoud, design en vernuft. Zo ook deze schoenen die ze ontwikkelden in samenwerking met Tod's. De handgemaakte Envelope Boat Shoe glijdt als een zachte enveloppe van leder en suède om de voeten. Ook voor de sluiting vond Nendo inspiratie in de papierwaren: de kleine lusjes doen denken aan documentatiemappen met een Japanse sluiting.

Luxelampje

Kennis verlicht de duisternis, zo gaat het adagium van de verlichte wetenschapper. Ondersteun de queeste aan het bureau met deze lamp, die dankzij het cirkelvormige licht wat aan een vergrootglas doet denken. Het licht is er al, de kennis volgt zeker.

Buitenzucht

Hoe meer we binnen zitten, hoe groter de lokroep van de ongerepte natuur. En met die hernieuwde buitenzucht ontspruiten nieuwe merken, producten en creatievelingen die het buitenleven hoog in het vaandel dragen én weten te kaderen in de moderne tijdgeest. Het boek The Outsiders gaat dieper in op het verhaal van uiteenlopende natuurliefhebbers: van onafhankelijke tentenbouwers en houtsnijders tot illustratoren en fotografen. Stuk voor stuk outsiders, omdat ze zo verknocht zijn aan de buitenwereld - én spijtig genoeg ook omdat ze in de minderheid zijn.

'The Outsiders, New Outdoor Creativity', door Jeffrey Bowman, Sven Ehmann en Robert Klanten, 39,90 euro bij Gestalten, www.gestalten.com

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234