✦
GESPOT beauty
undefined
Klassieker in neonjasje
Het is weer die tijd van het jaar waarbij de lippenbalsems massaal ingezet worden in de strijd tegen gebarsten lippen. Om uw redder in nood snel terug te vinden op de bodem van uw handtas, stopt Labello zijn iconische blauw-witte lippenverzorging tijdelijk in een kleurrijk jasje. Kiezen wordt moeilijk uit de zes opvallende neonkleurtjes die ook nog eens lichtgeven onder een blacklight.
Labello Neon Limited Edition, 3,59 euro
Virtuele blos
Een mooie e-store gevuld met een persoonlijke selectie aan verzorgingsproducten, make-up, bijzondere geuren en spulletjes voor in huis, dat is wat make-upartieste Kim Maes met Blos voor ogen had. Als ervaringsdeskundige weet Maes heel goed welke zeldzame en bijzondere producten ze aan haar publiek wil voorstellen. Alle items werden persoonlijk getest voor ze een plekje in de virtuele winkel kregen. In haar onlineuniversum vind je producten van Susanne Kaufman, ILIA, Kure Bazaar, Evolve Beauty, Verso Skincare, Grown Alchemist en de coole zeepstenen van Savons Gemme.
blos-shop.com
Met blozende kaken
Draaide het de afgelopen jaren in de beautywereld om contouring, strobing en dan weer om nontouring, horen we nu met z'n allen massaal aan draping te doen. Modeontwerper Marc Jacobs bedacht de term. De techniek - waarbij blush als een subtiele sluier over het gezicht gedrapeerd wordt - haalde hij bij de inmiddels overleden make-upartiest Way Bandy, ook bekend als 'de vader van de contouring'. De make-upartiest van onder meer Cher, Farrah Fawcett en Diana Ross gebruikte hiervoor twee tinten roze blush om zijn klanten van een gezonde blos te voorzien. Dat deed hij door de natuurlijke kaaklijn met een donkere blush aan te zetten, daarna gebruikte hij een lichtere tint om de lijn te vervagen en de rest van de wangen in te kleuren. Het resultaat is een frisse look met het accent op de wangen, iets wat we dit seizoen verschillende keren op de catwalk spotten.
Roze blush van Essence, 3,39 euro
Joues Contraste in Hyperfresh van Chanel, 41 euro
Rose fuchsia van Yves Rocher, 14,50 euro
& Natural Stories
Het Zweedse merk & Other Stories breidt het bestaande beautygamma uit met een natuurlijke lijn. Deze collectie voor het lichaam bevat enkel natuurlijke ingrediënten van gecertificeerde Franse oorsprong - zoals witte truffel, saffraan en oesterschelpen - en is biologisch afbreekbaar.
"We hebben lang gewerkt aan de beautylijn Paris Atelier en het is echt magisch om die nu tot leven te zien komen. De collectie vat de geest van de Franse kust, het bos en de kruidentuin - drie elementen die ons na aan het hart liggen. Deze drie aspecten worden vertegenwoordigd door actieve, natuurlijke ingrediënten, gecombineerd met weelderige texturen en geuren. Het zijn producten die perfect aansluiten bij de behoeften van de moderne vrouw", aldus Frida Fagelholm, hoofd beauty bij & Other Stories. Ook leuk: de Zweedse keten doet klanten die hun lege verpakkingen binnenbrengen een korting van 10 procent cadeau. stories.com/nl/Beauty