Maandag 01/03/2021

Gamesfabrikanten maken lenen en occasieverkoop minder aantrekkelijk

null Beeld UNKNOWN
Beeld UNKNOWN

In navolging van enkele concurrenten lanceert ook gamesbedrijf Ubisoft een systeem dat liefhebbers van tweedehandsgames zuur gaat opbreken. Het gaat om het Uplay Passport, dat bij nieuwe games zit.

Met de Uplay-registratiecode krijgen gamers toegang tot bonusmateriaal, exclusieve aanbiedingen én de eventuele online multiplayermodus. De code is slechts een keer te gebruiken, waardoor kopers van tweedehandsgames of vrienden die het spel willen lenen, geen toegang hebben tot de extra snufjes.

Wie in die situatie verkeert, kan online een nieuw Uplay Passport aankopen voor 9,99 dollar (7,2 euro) of 800 Microsoft Points. De Europese prijs is nog niet bekend, maar wordt naar verwachting ongeveer 10 euro. De eerste game die het Uplay Passport ondersteunt, is 'Driver: San Francisco'.

De games die het Uplay Passport ondersteunen zijn te herkennen aan de hand van het logo op de achterkant. Ook concurrenten Electronic Arts en THQ hebben al dergelijke systemen. (sam)

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234