Vrijdag 17/09/2021

Fiscus stort geld terug op de verkeerde rekeningen

Door informaticaproblemen bij de fiscus hebben een aantal belastingplichtigen nog altijd geen terugbetaling ontvangen. Zeker mensen die een nieuw rekeningnummer hebben opgegeven, zullen nog even moeten wachten.

Bij de registratie van de nieuwe gegevens blijkt iets te zijn misgelopen. In sommige gevallen werd het geld zelfs op een verkeerde rekening gestort.

Financiën excuseert zich alvast voor het ongemak en stelt naar eigen zeggen alles in het werk om toekomstige problemen te vermijden.

Wie denkt bij de groep te behoren, kijkt best eens op het aanslagbiljet of het rekeningnummer correct staat aangegeven. Als dat niet het geval is kunnen ze een aanpassing vragen tot de datum die op hun aanslagbiljet vermeld staat om de berekening te betwisten.

Als die periode achter de rug is vraagt de fiscus om het correcte rekeningnummer in te geven via de website MyMinfin, of om een brief te sturen met het juiste rekeningnummer.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234