Woensdag 25/11/2020

'Financial Times' stopt met regionale edities

De zakenkrantThe Financial Timeszal vanaf volgend jaar nog maar één gedrukte krant maken. Tot nu toe had de krant nog verschillende versies voor Groot-Brittannië, het Europese vasteland, de Verenigde Staten en het Midden-Oosten. De beslissing kadert in de almaar grotere nadruk die de krant op haar website legt. Journalisten zullen bovendien veel meer voor de site moeten schrijven. Op basis van die content wordt de krant samengesteld. De krant heeft nu al meer digitale dan papieren abonnees.

Amerikaanse tieners verkiezen Twitter boven Facebook

Twitter is de populairste sociale netwerksite bij Amerikaanse tieners. Dat blijkt uit een onderzoek van de investeringsbank Piper Jaffray. 26 procent van de ondervraagde jongers zei dat Twitter momenteel voor hen het belangrijkste medium is. Facebook staat op de tweede plaats met 23 procent. Dat is 10 procent lager dan tijdens de vorige bevraging dit voorjaar. Instagram, dat ook eigendom is van Facebook, haalde ook 23 procent van de stemmen, een stijging van 7 procentpunt.

YouTube-video's 48 uur offline te bekijken

Wie een YouTube-filmpje offline wil bekijken, zal daar 48 uur de tijd voor hebben. De enige voorwaarde is dat de video's gedownload worden via de officiële YouTube-apps.

Ann Van Elsen komt terug op MNM

Ann Van Elsen is vanaf zondag opnieuw elke week te horen op MNM. De voormalige Miss België zal er tussen 9.30 en 13 uur de Ultratop 50 presenteren. Van Elsen nam de voorbije jaren al vervangingen voor haar rekening op de Vlaamse hitzender.

Wouter Van Driesschenaar 'De Tijd'

Wouter Van Driessche, tot deze zomer hoofdredacteur vanHumo, gaat opnieuw schrijven voorDe Tijd. Van Driessche werkte van eind 2008 tot begin 2011 al voor dezelfde krant. Na een tussenstapje bijDe Standaardwerd hij midden 2012 hoofdredacteur vanHumo. Hij zette in juli zelf een stap opzij bij het weekblad omdat hij voelde dat de mayonaise niet pakte.

VIER ruilt mortierbrigade voor BBDO

VIER heeft na goed een jaar samenwerken afscheid genomen van mortierbrigade, het reclamebureau van Jens Mortier dat bij de opstart van VIER verantwoordelijk was voor de communicatie. Na een pitch koos SBS Belgium voor BBDO als nieuw communicatiebureau. BBDO zal vanaf november de strategische communicatie van VIER bepalen en uitvoeren. De communicatie van VIJF gebeurt intern.

Nederlandse cartoonist Willy Lohmann overleden

De Nederlandse striptekenaar Willy Lohmann is zaterdag tijdens een vakantie in Turkije onverwacht overleden. Hij werd 77 jaar. Lohmann verwierf bekendheid met zijn dagbladstripKraaienhovein onder meer de krantHet Parool. Ook maakte hij voor weekbladNieuwe Revu de stripLiseloreen werkte hij enige tijd in opdracht van Maarten Toonder aan de strips van Heer Bommel en Tom Poes. Lohmann schreef en tekende verder veel voor de bladenPep, De Vrije BalloenenMad.

'Geen reclame- onderbrekingen op Nederlandse publieke omroep'

De Nederlandse publieke omroep mag zijn programma's niet onderbreken voor reclame, heeft staatssecretaris voor Cultuur Sander Dekker verklaard in het Nederlandse parlement. Dekker verplicht de publieke omroepen om vanaf 2016 honderd miljoen euro extra te besparen. Eerder had hij verklaard dat de omroepen nu al extra inkomsten kunnen zoeken, bijvoorbeeld uit reclame. Als het aan de staatssecretaris ligt, zal de reclamedruk alleen tussen de programma's in verhoogd worden. Programma's onderbreken voor spotjes vindt hij "niet wenselijk".

BBC breidt online videospeler uit

De BBC zal vanaf volgend jaar de online videospeler iPlayer fors uitbreiden, waardoor het mogelijk wordt om programma's tot dertig dagen na de uitzending gratis te herbekijken. Sommige programma's zullen bovendien

in preview te zien zijn. Ook de radiozenders van de BBC krijgen veel meer aandacht en gaan meer met video aan de slag. De iPlayer Radio App zal ten slotte buiten het Verenigd Koninkrijk gelanceerd worden.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234