Nieuws
Ferrero lanceert klachtenplatform voor wie besmet werd met salmonella
De Italiaanse chocoladefabrikant Ferrero heeft een online klachtenplatform opgericht waar slachtoffers van een salmonellabesmetting zich kenbaar kunnen maken en een klacht kunnen indienen. Ferrero moest begin april talloze producten uit de rekken halen wegens het mogelijke gevaar op een salmonellabesmetting.
“Het spijt ons te horen dat sommige mensen ziek zijn geworden door het eten van een van de Kinder-producten die werden teruggeroepen”, klinkt het bij het bedrijf. “Als je van mening bent dat deze symptomen belangrijke gevolgen hebben gehad voor je gezondheid, professionele leven of privéleven, nodigen we je uit om het formulier in te vullen”, aldus nog Ferrero.
“Dit moet het mogelijk maken om uitwisselingen met gezinnen te individualiseren” om zo, degenen die dat wensen, een schadevergoeding uit te betalen, verklaarde een woordvoerster aan het Franse persagentschap AFP.
Fabriek in Aarlen
De Belgische fabriek in Aarlen lag aan de basis van de grootschalige terugroepingsactie. Alle Kinder-producten die op de site werden gemaakt, werden teruggeroepen van bij de consument. De fabriek zelf ligt al stil sinds begin april.
Midden april maakten Europese gezondheidsinstanties melding van 150 salmonellabesmettingen met een vermoedelijke link met de fabriek. In ons land zou het gaan om 29 gevallen.