Zondag 21/07/2019

Ex-VRT-baas in zee met ex-VTM-vedette

Goedele Liekens gaat voor Sanoma een eigen tijdschrift maken. 'Een persoonlijkheid die zo veelzijdig is verdient een eigen magazine', zei Aimé Van Hecke, de nieuwe CEO van Sanoma Magazines. Het mediabedrijf neemt tegelijk een aanzienlijke participatie in Jok Foe, het productiebedrijf van Liekens. Onder impuls van Van Hecke wordt Sanoma op die manier een nieuwe speler op de audiovisuele markt. Het nieuwe Sanomamagazine zal Goedele heten en wordt een personalitymagazine, waarin onderwerpen als psychologie en lifestyle aan bod komen. 'We willen in de eerste plaats een positief verhaal brengen', zegt Liekens. In een interview in Media.com, het mediakatern van De Morgen, legt Aimé Van Hecke zijn strategie uit: 'Sanoma miste wat perspectief omdat het enkel op de tijdschriftenmarkt actief was, en die staat onder druk.' >3

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met De Morgen?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van De Morgen rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar info@demorgen.be.
© 2019 MEDIALAAN nv - alle rechten voorbehouden