Zaterdag 15/05/2021

Enorm gedetailleerd 'Assassin's Creed 2' lost verwachtingen ruimschoots in

null Beeld UNKNOWN
Beeld UNKNOWN

Voor de release van 'Assassin's Creed 2' waren de verwachtingen hooggespannen. Trailers beloofden een bijzonder wijdse wereld, heel natuurlijke bewegingen en een enorm gedetailleerd spel. Die verwachtingen zijn helemaal ingelost, en 'Assassin's Creed 2' is dan ook een van dé hits van 2009.

Vlotte besturing
Het spel speelt zich af in Italië in 1476, waar hoofdrolspeler Ezio als huurmoordenaar de dood van zijn ouders wil wreken. Je kan er vrij rondlopen in prachtige straten, op huizen klimmen, in de kanalen zwemmen of met een gondel varen. Hierbij valt meteen op dat het personage bijzonder vlot en intuïtief te besturen is, een enorm pluspunt. Je hebt de bewegingen dan ook vrij snel onder de knie, waarna je allerhande, heel uiteenlopende missies kan aannemen.

Veel interacties
De hoeveelheid verschillende interacties is ook indrukwekkend. Stel dat je iemand wil vermoorden die omringd wordt door bewakers. Je kan dan kornuiten inhuren om het vuile werk op te knappen, dames van lichte zeden inhuren om de bewakers af te leiden, geld op straat gooien om een volkstoeloop te veroorzaken, vanop een reling op je slachtoffer springen, etc. Tijdens wandelingen door de straten kan je ook doodleuk de zakkenroller uithangen, mensen uit de weg duwen of neergeslagen wachters van een brug gooien. Dat gebeurt vaak tot ongenoegen van omstaanders, die je er desgewenst gewoon kan bijsmijten terwijl je tegen je tv mompelt "dat ze niet moeten zagen".

Veel spelplezier
Alleszins, de beelden van de omgeving zijn ronduit prachtig, en details als opvliegende vogels maken het plaatje compleet. Ook hoe en met welke geluiden de menigte zich door de straten beweegt, is opvallend natuurlijk. Er valt dus weinig negatief te melden over 'Assassin's Creed 2', buiten misschien het ontbreken van een multiplayergedeelte en het irritante cliché-Italiaans-Engels à la 'Shaddapa your face' in de gesproken onderdelen. De primaire missies beloven alvast minstens 20 uur spelplezier, en samen met de secundaire opdrachten en het ontdekken van de omgeving, geraak je vlotjes aan minstens 30 uur. (sam)

null Beeld UNKNOWN
Beeld UNKNOWN
Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234