Dinsdag 27/07/2021

NieuwsGlobal Media Awards

‘Duidelijk De Morgen’ valt meermaals in de prijzen

null Beeld RV
Beeld RV

De marketingcampagne ‘Duidelijk De Morgen’ is bekroond op de Global Media Awards. Ook nationaal kreeg de campagne meerdere eretekens.

Nieuwsmerken hebben zich het voorbije jaar uit de naad gewerkt om verslag uit de brengen over de coronapandemie. Met de Global Media Awards bekroont de International News Media Association de reclamecampagnes waarmee media van over heel de wereld zich in de markt hebben gezet.

De Morgen kreeg de eerste prijs voor national brands in de categorie Best Use of Print , voor de manier waarop de campagne ‘Duidelijk De Morgen’ in krantenadvertenties werd omgezet. In de categorie Best Brand Awareness Campaign ving de campagne zilver, waarmee ze onder meer The New York Times klopt.

‘Duidelijk De Morgen’ is opgevat als een kaleidoscoop waarin de opvallende nieuwsfeiten van vorig jaar aan bod komen. “Met De Morgen willen we op een diepgravende, maar ook toegankelijke manier nieuws brengen”, zegt Charlotte Ghekiere, brand manager voor de krant. “Door duidelijkheid te scheppen met journalistiek proberen we rust te brengen in de chaos.”

Ook op de Creative Belgium Awards, de hoogmis van de Belgische reclamesector, kreeg de campagne vijf bronzen beeldjes, onder meer voor Film Animation.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234