Woensdag 05/08/2020

Video

Dit is het nieuwe logo van Ahold-Delhaize

Fusiebedrijf Ahold Delhaize heeft ook een nieuw logo gekregen: een samensmelting van de schakel en het kroontje van Ahold en de leeuw van Delhaize. Het nieuwe logo zal niet te zien zijn in de winkels van de nieuwe supermarktgigant. De voertaal van het fusiebedrijf wordt Engels.

Ahold, moederbedrijf van Albert Heijn, en Delhaize hebben dit weekend hun fusie afgerond. Daar hoort ook een nieuw logo bij. "We wilden iets nieuws en fris, zonder onze beide geschiedenissen weg te gooien", aldus woordvoerder Tim van der Zanden.

Het nieuwe logo voor het moederbedrijf Ahold Delhaize is groen en stelt een leeuwenkop voor met een kroontje. Het is een samensmelting van de schakel en het kroontje van het voormalige Ahold en de leeuw van het voormalige Delhaize. Het kroontje verwijst meteen naar het predicaat 'koninklijke' die de fusiegroep mag blijven dragen. Het rood van Delhaize en het blauw van Ahold maken plaats voor groen.

Het logo zal overigens niet in de winkels van bijvoorbeeld Delhaize of Albert Heijn te zien zijn. Het wordt het nieuwe bedrijfslogo. Alle merken van de nieuwe groep behouden gewoon hun naam.

De voertaal van het concern wordt Engels, zei bestuursvoorzitter Dick Boer na de gongslag op de beurs in Amsterdam, die de aftrap van het nieuwe aandeel markeerde. "Daarmee voorkomen we in een keer problemen", verwees hij met een knipoog naar het communautaire aspect in ons land. Hij benadrukte ook dat het Nederlands-Belgische bedrijf twee derde van zijn omzet in de Verenigde Staten verdient.

De voertaal van Ahold Delhaize naar buiten toe wordt Engels, bevestigt de woordvoerder. Met andere woorden: kwartaalresultaten, jaarverslagen, persberichten van de groep, enz... zullen in het Engels gebeuren. De interne communicatie zal gebeuren volgens de taal/talen van het land.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234