Maandag 17/05/2021

De Lijn ontving in januari en februari 53 klachten over nieuw tarievenplan

null Beeld BELGA
Beeld BELGA

De Lijn heeft in januari en februari (tot 20/2) in totaal 53 klachten ontvangen over het nieuwe tarievenplan dat het op 1 februari invoerde. In januari werden al 21 klachten ingediend, in februari 32. Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts op een schriftelijke vraag van Joris Vandenbroucke (sp.a).

Om de reizigers te informeren over de tariefhervorming lanceerde De Lijn een campagne via persberichten, krantenadvertenties, televisiespots en advertenties op enkele websites. De kostprijs hiervoor bedroeg 93.767 euro. Daarnaast zette De Lijn ook maximaal haar eigen kanalen in zoals affiches op bussen en trams en informatie via Lijnwinkels, de eigen sociale media kanalen, website, ... "De media-inzet had een totale waarde van 196.501 euro", aldus Weyts. In de zomer plant De Lijn een nieuwe informatiecampagne naar 65-plussers.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234