Zaterdag 27/02/2021

De creatieve breinen

Met Dieter De Ridder (36) en Joeri Van Den Broeck (40) komen bij Michael is Dead twee van Belgiës meest bekroonde reclamemakers achter de knoppen te zitten. De Ridder begon zijn carrière bij All That Jazz, bedacht bij Lowe campagnes voor Euro Millions, Lotto en Axe, en was de laatste vijf jaar aan de slag bij Duval Guillaume. Daar maakte hij wereldwijd naam met de Push to Add Drama-spot die hij voor tv-zender TNT bedacht.

Van Den Broeck werkte bij Kadratura, Lowe, LG&F en Mortierbrigade om daarna creatief directeur bij Famous te worden. Hij bedacht een hele reeks campagnes die een plaats in de Belgische reclame-

geschiedenis verdienen. De zingende gehaktballen van Proximus, de zitvlaai van Studio Brussel en de begrafenis van Guy Mortier voor Humo. Allemaal ontsproten ze aan het brein van Joeri en zijn vaste partner in crime Tim Driesen. Beide heren hebben ook behoorlijk wat televisie-ervaring. De Ridder stond bij De Filistijnen aan de wieg van onder andere Eeuwige roem en De premiejagers. Van Den Broeck was de laatste twee jaar aan de slag bij Woestijnvis. Daar werkte hij aan de Man bijt hond-rubriek The Flemish Foodies en de quiz Rasters.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234