Vrijdag 15/11/2019

De 15 pijnlijkste logomissers aller tijden

Logo's zijn een ideaal medium om een merk meer herkenbaar en zichtbaar te maken. Er zijn heel wat schitterende voorbeelden op te sommen, maar de grens tussen geniaal en catastrofaal is vaak flinterdun. Dat getuigen deze 15 hoogst bizarre logokeuzes.

De zon die opkomt achter een Japans theehuis, dat was het mooie idee van Sun Rise Sushi. De uitwerking blijkt ietwat pijnlijker.
kos

Logo's zijn een ideaal medium om een merk meer herkenbaar en zichtbaar te maken. Er zijn heel wat schitterende voorbeelden op te sommen, maar de grens tussen geniaal en catastrofaal is vaak flinterdun. Dat getuigen deze 15 hoogst bizarre logokeuzes.

Wie had ooit gedacht dat een plattegrond van Vermont zo hard op de bovenbenen en het achterwerk van een man leek? kos
Het logo van het Amerikaanse National Safe Place, dat een veilige haven wil bieden voor jongeren in een moeilijke thuissituatie, suggereert een allesbehalve 'veilige' omgeving. kos
Het logo van de Olympische Spelen van 2012 in Londen heeft volgens sommigen meer weg van Lisa Simpson die aan orale seks doet. Oordeelt u zelf. REUTERS
De Poolse schotelantenneverkoper Mont-Sat heeft een bizar beeld van de eigen klanten. kos
De maker van dit logo voor een Grieks koffiehuis heeft een serieus Oedipus-complex. kos
De bedenker van het logo van The Computer Doctors moet zelf eens naar de dokter. kos
De Japanse Kudawara-apotheek heeft niet opgemerkt dat je van een K al snel twee onwelvoeglijke poppetjes maakt. kos
Deze Tsjechische worstenmaker heeft écht niet nagedacht over de dubbelzinnigheid van zijn product. creative commons - the funkyman
Kidsexchange kan je zo gemakkelijk verkeerd lezen. Benieuwd welke ouders de gok willen wagen. kos
Ronduit geniaal, doch zeer ongepast voor een 'junior' jazzdanscursus. U ziet het niet? Even uw ogen tot spleetjes knijpen, dat helpt. kos
Wij zijn ervan overtuigd dat het begrip voor de islam er met dit logo razendsnel op vooruit zal gaan. kos
Bij sommige tandartsen kan u van een wel heel uitgebreid gamma aan diensten genieten, zo lijkt het wel. kos
De 'Catholic Church's Archdiocesan Youth Commission' had in 1973 geen weet van de gevoeligheden van vandaag. Enkel die gedachte kan deze logokeuze verklaren. kos
Het Arlington Pediatric Center is in hetzelfde bedje ziek. Vertrouwenwekkend is het logo allerminst. kos

Wilt u belangrijke informatie delen met De Morgen?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van De Morgen rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234